۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۳۶۵۵۱

برگزاری ویژه‌برنامه مهمانی لاله‌ها و یادواره ۴۵۰ شهید دانش‌آموز در کردستان

برگزاری ویژه‌برنامه مهمانی لاله‌ها و یادواره ۴۵۰ شهید دانش‌آموز در کردستان
غبارروبی و گلباران مزار شهدا با عنوان مهمانی لاله‌ها و یادواره ۴۵۰ شهید دانش‌آموز در استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا نجفی در جلسه کمیته ایثارگران ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر که با حضور مسئولان در این شهر برگزار شد, با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: بهمن، ماه پیروزی حق علیه باطل، سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی با دستان معمار کبیر انقلاب است.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه راه سردار دل‌ها افزود: حاج قاسم سردار صادق و دانش‌آموخته مکتب امام حسین(ع) و عاشورا بود که با تمام وجود در راستای دفاع از آب و خاک لحظه‌ای از پای ننشست و در مبارزه با داعش که قصد مخدوش کردن چهره اسلام را داشت ایستاد و با شجاعت خود آنها را از صفحه روزگار محو کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان شهید سپهبد سلیمانی را احیاگر اسلام ناب محمدی خواند و گفت: زبان از بیان افتخارات سردار سرافراز اسلام قاصر بوده و اخلاص حاج قاسم در عمل و تبعیت از دستور الهی نام این شهید والامقام را برای همیشه در دل‌ها ماندگار کرد.

وی ابراز داشت: مردم شهید پرور این خطه از سرزمین همواره قدردان رشادت و جانفشانی‌های شهدا هستند, به طوری‌که برگزاری مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها در تاریخ استان فرهنگی و شهیدپرور کردستان کم‌نظیر بود.

نجفی با بیان اینکه سردار دلها پاداش خود را با بالاترین درجه یعنی شهادت دریافت کرد، گفت: حاج قاسم به دست خبیث‌ترین افراد روزگار یعنی آمریکای شیطان شهید شد اما راه ایشان ادامه داشته و خون پاک این شهید والا مقام باعث تجدید قوای انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام ملی شده است.

وی به پاسخ کوبنده و حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: تنها چند روز بعد از شهادت حاج قاسم، سبز پوشان و هم رزمان این شهید والا مقام پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را به خاک و خون کشیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ کشوری جرات حمله به پایگاه های نظامی آمریکا را نداشته اما ایران مقتدر و شجاعانه در برابر آمریکا ایستاده و با حمله خود به یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور، قدرت پوشالی آن را در هم شکست.

وی به ویژه برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت دهه مبارک فجر اشار کرد و افزود: جلسه پیش‌رو در راستای تجلیل از ایثارگران انقلاب اسلامی بوده و مصوبات آن اجرایی خواهد شد.

نجفی تاکید کرد: باید فرهنگ تجلیل و دیدار با خانواده‌‌‌‌های شهدا ترویج یافته و برخی از ادارات تنها به تجلیل از خانواده شهدای ارگان و نهاد خود بسنده نکنند و دیدار با خانواده شهدای خارج از سازمان خود را نیز در نظر گیرند.

وی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا نباید تنها مختص به دهه مبارک فجر باشد بلکه ادارات و ارگان‌ها بهصورت مستمر و مداوم در طول سال و به مناسبت‌های مختلف این دیدار را انجام دهند و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز همواره در راستای تجلیل از خانواده معظم شهدا در کنار آنها خواهد بود.

گام دوم انقلاب، فصل جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده است

سیدمحمد جلال‌ زمانی, معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، فصل جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

وی افزود: بیانیه گام دوم، انقلاب اسلامی ایران را به آرمان‌های خود که همان تمدن بزرگ اسلامی و طلوع خورشید هدایت است، نزدیک می‌کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال نیز به روال سال‌های گذشته, ویژه برنامه‌هایی به مناسبت دهه مبارک فجر توسط این اداره اجرا می‌شود.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه "مهمانی لاله‌ها" در استان خبر داد و افزود:به مناسبت دهه مبارک فجر غبارروبی و گلباران مزار شهدا با عنوان مهمانی لاله‌ها در سنندج انجام می‌شود.

زمانی ابراز داشت: امسال گلزار مطهر شهدای سیرانبند بانه به‌عنوان نماد گلزار شهدای اهل تسنن کل کشور معرفی شده, بنابراین از رسانه‌های استان انتظار می‌رود برنامه‌های این ایام را به‌خوبی پوشش دهند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا، ویزیت پزشکی خانواده شهدا در منزل و برگزاری یادواره 450 شهید دانش‌آموز, پاکسازی و تنظیف گلزار شهدا از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام است.

زمانی گفت: تهیه ویژه برنامه‌های رادیو و تلویزیون متناسب با ایام دهه مبارک فجر, برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و اجرای برنامه‌های فرهنگی در همه روستاها و شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ادارات و اطلاع‌رسانی از طریق تلویزیون شهری، آذین‌بندی درب ادارات، پوشش خبری قبل، حین و بعد از برنامه‌ها از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها از جمله برنامه‌های پیشنهادیبرای این ایام بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات