۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۳۶۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مرحوم آیت الله طاهایی میبدی عمر خود را صرف ترویج علوم اهل بیت کرد

مرحوم آیت الله طاهایی میبدی عمر خود را صرف ترویج علوم اهل بیت کرد
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرحوم آیت الله طاهایی میبدی عمر خود را صرف ترویج علوم اهل بیت(ع) کرد، گفت: عالمان بزرگ اسلام حاملان علوم اهل بیت(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد اخلاق حوزه علمیه قم امشب در مراسم ترحیم آیت الله سید محمد رضا طاهایی میبدی که از سوی دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی در مسجد رفعت قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت علمی مرحوم آیت الله طاهایی میبدی گفت: ایشان پس از تحصیل عمر خودشان را صرف تبلیغ و هدایت مردم و ترویج مکتب اهل بیت(ع) کردند.

وی با بیان اینکه انسان باید از همه لحظات عمر خود خوب استفاده کند، عمر را یکی از نعمات بزرگ الهی دانست و ادامه داد: عمر تنها سرمایه ای است که اگر از بیهوده تباه شود دیگر چیزی جایگزین آن نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه برخی انسان ها همه عمر خود را در مسیر تحصیل مال و ثروت اندوزی صرف می کنند، خاطرنشان کرد: شهرت، مقام و مال زیاد انسان را طغیان گر می سازد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات کسانی که در راستای رضای الهی حرکت کرده و برای آخرت خود کار می کنند، خداوند نیز غم و غصه های دنیوی آنها را برطرف می سازد، «علم» را امانت الهی خواند و عنوان کرد: طبق روایات، عالمان دینی امانت داران الهی هستند، زیرا علم را می آموزند و در راه رضای خداوند متعال آن را ترویج می کنند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و معاد حتمی الوقوع است، بیان کرد: ما باید باور کنیم که روزی مرگ نیز به سراغمان خواهد آمد، بنابراین همواره در راستای آباد سازی سرای آخرت خود حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه عالمان بزرگ اسلام حاملان علوم اهل بیت(ع) هستند، تأکید کرد: عالمان دینی همواره عمر خود را در مسیر حفظ میراث گرانبهای اهل بیت(ع) صرف کرده اند؛ عالمان دینی ما از عمر خود به خوبی بهره گرفته و آن را هیچگاه هدر نداده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله طاهایی میبدی حیات با برکتی داشتند، ابراز داشت: ایشان عمر خود را برای رضای الهی در مسیر تحصیل، تعلیم و تبلیغ علوم دینی پرداخت.

وی فقدان مرحوم آیت الله طاهایی میبدی را یک خلأ برای حوزه های علمیه دانست و یادآور شد: امیدواریم فقدان این بزرگواران با تربیت عالمان دینی جبران شود./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
روحش شاد یادش گرامی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
هدیه به ارواح علمای اسلام و مومنان و مومنات صلوات
0
0