۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۳۶۶۲۱
سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

اهمیت تقوا در تحقق سبک زندگی اسلامی

اهمیت تقوا در تحقق سبک زندگی اسلامی
حجت الاسلام محمدی با اشاره به تأکید رهبری بر حاکم شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: تقوا اولین چیزی است که در سبک زندگی اسلامی باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به گام دوم انقلاب و ارتباط آن به بحث انتظار اشاره کرد.

وی اظهار کرد: ما به برکت انقلاب در محیطی زندگی می کنیم که ارزش های اسلامی محوریت داشته البته موفقیت ها نسبی است و ما به بسیاری از اهداف تحقق نیافته ایم اما بسیاری از ارزش ها در جامعه ما حاکم شده است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تأکید رهبری در حاکم شدن سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، بیان داشت: مملکت از رژیم تخلیه شد سپس نیاز داریم تا فضائل اخلاقی در جامعه حاکم شود که در این بیانیه تشریح شده است که باید رذائل گذشته با سبک زنگی اسلامی جایگزین شود و تقوا اولین چیزی است که در سبک زندگی اسلامی باید به آن پرداخته شود.

کارشناس مذهبی با بیان این که تقوا بزرگترین و مهمترین مفهومی است که در قرآن به آن اشاره شده است، گفت: خداوند در قرآن برای تقوا درجاتی را بیان کرده از جمله می فرماید:«اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ» و نیز می فرماید:«فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ».

وی در ادامه به مصادیق تقوا در زندگی اشاره و ابراز کرد: انسان باید در زندگی خود را محاسبه کند چون این محاسبه باعث می شود انسان گناهان خود ا پیدا کرده و استغفار کند و بهترین دعا استغفار است همچنین باید اگر حقی از کسی به گردن ما است را ادا کنیم، اگر کسی امور خود را رسیدگی کند، خیلی از مشکلات او کم می شود.

حجت الاسلام محمدی به فضایل اخلاقی با توجه به فرمایش پیامبر(ص) اشاره و اظهار کرد: پیغمبر اسلام(ص) می فرماید:«راستگوترین، امانتدارترین، خوش اخلاق ترین و مردم دارترین شما در قیامت به من نزدیک تر و به شفاعت من مستحق ترند.»/864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
خواجه نصیر الدین طوسی می گوید: تقوا و ورع عبارت است از انجام همیشگی اعمال شایسته بدون کوتاهی و سستی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
ما دو نوع تقوا می توانیم داشته باشیم؛ تقوایی که ضعف است و تقوایی که قوت است. نوع اول این است که انسان برای این که خود را از آلودگی های معاصی حفظ کند، از موجبات آن ها فرار می کند و خود را همیشه از محیط گناه دور نگه دارد... .
نوع دوم این که در روح خود حالت و قوتی بوجود آورد که به او مصونیت روحی و اخلاقی دهد که اگر فرضا در محیطی قرار گیرد که وسایل و موجبات گناه فراهم باشد، آن حالت و ملکه روحی، او را حفظ کند
0
0