۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۳۶۶۷۰
آیت الله موسوی جزایری:

مرحوم بزاز ارادت ویژه ای به علما داشت

مرحوم بزاز ارادت ویژه ای به علما داشت
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه مرحوم بزاز ارادت ویژه ای به علما داشت، گفت: آن مدر اردات به علما منحصر به فرد بود و در راه پیروزی انقلاب از هیچ کمکی دریغ نکرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، زعیم حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین بزاز، با اشاره به حضور پرشور روحانیت در مراسم بزرگداشت مرحوم بزاز عنوان داشت: خاطرات بیان شده از زبان شاگردان حجت الاسلام بزاز، سراسر درس اخلاق است، حجت الاسلام بزاز یک انسان خودساخته و دین بارو و معتقد به ولایت و اسلام در اعتقاد و عمل بود که این اعتقاد و عمل در وجودشان تجلی داشت.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه روحانیت بسیار آرزومند اثرگذاری گفتارشان در جامعه هستند، تصریح کرد: مرحوم بزاز از جمله روحانیانی بود که گفتارشان تأثیر داشت؛ چرا که به گفته‌های خود، عمل می‌کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تأثیر کلام امام راحل تا یک هفته بر مخاطب اثر داشت، خاطرنشان کرد: مرحوم بزاز از چنان روحیه‌ای برخوردار بود که گفتارشان بر شنونده تأثیر داشت، انقلابی بودن مرحوم بزاز نه برای فعالیت‌های سیاسی و مطرح شدن بلکه برای خدا بود همانطور که امام راحل را برای خدا دوست داشت.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: استدلال و بینه‌های قوی مرحوم بزاز پاسخی در برابر موضع گیران علیه انقلاب اسلامی و رهبری بود.

وی با بیان اینکه مرحوم بزاز ارادت عجیبی به پدرمان داشت، افزود: در اردات به علما منحصر به فرد بود و در راه پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کمکی دریغ نکرد.

رییس حوزه علمیه اهواز با اشاره به در پیش بودن دهه فجر اظهار داشت: به برکت امام راحل و شخصیت‌های خالص و صادقی همچون مرحوم بزاز، انقلاب اسلامی آرام آرام اوج گرفت و پس از شهادت مصطفی خمینی از مبارزه‌های فرهنگی و سیاسی به رویارویی و جنگ تمام عیار تبدیل شد.

آیت الله موسوی جزایری گفت: رژیم شاه تصور می‌کرد که با ریخته شدن خون ها، مردم خواهند ترسید، اما به عکس مردم، مصمم‌تر شده و تا پیروزی انقلاب اسلامی پیش رفتند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات