۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶۳۶۹۴۲
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مسؤولان ارزشیابی مکتبی باید وظیفه خود را متقن و صحیح انجام بدهند

مسؤولان ارزشیابی مکتبی باید وظیفه خود را متقن و صحیح انجام بدهند
حجت الاسلام محمدحسنی گفت: مسؤولین ارزشیابی مکتبی باید بدانند کاری که انجام می دهند بسیار مهم است لذا باید وظیفه خود را متقن و صحیح انجام بدهند تا حقی از کسی ضایع نشود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این جلسه هم اندیشی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی معاون بازرسی و ارزشیابی مکتبی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و مسؤولین ارزشیابی مکتبی، معاونت های بازرسی حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه آجا برگزار شد، گفت: بنا به سفارش دین مبین اسلام انسان باید هرکاری که انجام می دهد محکم و متقن و همراه با انصاف عدالت، حکمت و دوراندیشی باشد و قرآن نیز به این امر اشاره دارد.

وی در ادامه گفت: افراد و مسئولینی که در بخش ارزشیابی مکتبی ارتش کار می کنند باید بدانند کاری مهم و مرتبط با فرد و سرنوشت و حتی آبروی او و نیز منافع نظام، ارتش و جامعه را بر عهده دارند لذا باید کاری متقن و صحیح انجام بدهند تا حقی از کسی ضایع نشود.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: حق الناس از امور بسیار مهمی است که خداوند به هیچ وجه از آن نمی گذرد چرا که مربوط به مردم است. البته در این زمینه فقط حق الناس مربوط به مسائل مالی نیست و در برگیری آن بسیار وسیع و گسترده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از مهم‌ترین مصادیق حق الناس، اموری است که در اختیار ارزشیابی مکتبی است، چرا که هرگونه نظر و تصمیم در مورد افرادی که مورد ارزیابی قرار می گیرند سرنوشت فرد، ارتش و جامعه اسلامی را تحت تأثیر قرار می دهد. لذا سرنوشت افراد و نظری که مسئول ارزشیابی مکتبی می دهد در واقع امانتی در دست اوست.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه مسئولین و کارکنان ارزشیابی مکتبی باید خدا را ناظر بر اعمالشان بدانند، گفت: مسئولین ارزشیابی مکتبی لازم است برای درست عمل کردن از اِعمال نظر شخصی پرهیز کنند و بر اساس شرح وظایف و آنچه برای آنها مشخص شده عمل نمایند و اگر فرد ارزیابی شونده با قانون، مقررات و آئین نامه های مربوطه آشنا نیست باید به او آموزش بدهند و خودشان نیز به طور کامل با این قوانین، مقررات و آئین نامه ها آشنا باشند.

حجت الاسلام محمدحسنی رصد منصفانه، عادلانه، خدا پسندانه و امانت دارانه رفتار سازمانی و فردی افراد را امری مهم در تعیین ارزشیابی افراد دانست و گفت: باید در این زمینه، عقیدتی سیاسی و کارکنان ارزشیابی مکتبی، نقش فعال‌تر و مهم‌تری داشته باشند و گزارش هایی که تهیه می کنند مستند و دارای دلایل کافی باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه متخصص، امین بودن و دلسوزی از عوامل مهم موفقیت در ارزشیابی مکتبی است، افزود: آبروداری بسیار مهم است و خداوند آبروی افراد را از امور مهم می داند لذا مسؤولین ارزشیابی مکتبی باید در این زمینه بسیار مراقب باشند.

وی در پایان گفت: باید خروجی اینگونه جلسات هم‌اندیشی تعیین و بیان راهکارهایی برای ارتقای عملکرد ارزشیابی مکتبی عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و منتفع شدن کل ارتش از این موضوع باشد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات