۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۳۷۱۹۹
حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان:

مومنان طائب اهل بهشت هستند

مومنان طائب اهل بهشت هستند
حجت ‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسان باید همچون حضرت زهرا(س) از خداوند خیر دنیا و آخرت را بخواهد و این دعا در محضر خداوند دعایی مستجاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ حضرت صدیقه کبری سه دعای مهم به پیشگاه پروردگار داشتند که این دعاها برای یک روز نبود بلکه هر روز دعا می کردند.

وی با اشاره به بخشی از دعاهای حضرت زهرا(س) عنوان کرد: حضرت در یک جمله عرضه می داشتند «خدایا من از تو درخواست می کنم به من هدایت عنایت کن، به من پرهیزکاری مرحمت کن، به من کمال و پاکدامنی بده، به من حالت بی‌نیازی از غیر خودت را عنایت کن، به من انجام هر عملی که محبوب تو و مورد رضایت تو است عطا کن».

حجت ‌الاسلام والمسلمین انصاریان با طرح این سوال که حضرت زهرا(س) به ملکوت الهی پیوند داشتند پس چرا ایشان اینگونه دعا کردند، اظهار کرد: حضرت هدایت شده الهی بودند و هدایت ایشان نیز در اوج بود احتمالا حضرت می‌خواستند دعای جامع، کامل و سودمندی را به مردم یاد بدهند که اگر به پیشگاه حضرت حق رفتند بهترین خواسته را بخواهند و کم نخواهند.

استاد حوزه علمیه افزود: خواسته‌های انسان نباید محدود به امور مادی باشد بلکه خواسته انسان باید متناسب با درب خانه بزرگ عظیم باشد.

وی ادامه داد: انسان باید برای خود، خانواده و دوستان خود سعادت دنیا و آخرت را از ائمه اطهار(ع) بخواهد، اهل بیت(ع) بسیار بزرگ هستند بنابراین انسان نباید خواسته کوچک از آنان طلب کند.

 حجت ‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) ابراز کرد: خداوند حکیم است و بر اساس همین حکمت هر آنگونه که بخواهد انسان ها را خلق می کند، انسان باید از خداوند خیر دنیا و آخرت را بخواهد و این دعا در محضر خداوند دعایی مستجاب شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با این دعا خواستند که انسان از خداوند حاجتی بزرگ طلب کند، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) و مومنان اهل بهشت هستند کسانی که به دستورات الهی جامه عمل بپوشانند اما هر از گاهی دچار لغزش شوند و به سرعت توبه کنند این افراد بهشت می‌روند معصومین(ع) و مومنان طائب اهل بهشت هستند.

وی با بیان اینکه هر کس از مردم دستگیری کند در قیامت مورد لطف و عنایت الهی قرار می گیرد، گفت: انسان بی رحم که به دختر خودش رحم نمی‌کند توقع نمی رود به دختر پیامبر(ص) رحم کند، انسان باید مهربان باشد تا با او مهربانی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات