۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۷۰۰۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نهج البلاغه تجلی بخشی از علم بی پایان امام علی است

نهج البلاغه تجلی بخشی از علم بی پایان امام علی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نهج البلاغه تجلی بخشی از علم بی پایان امام علی(ع) است، گفت: از امام علی(ع) حرف زدن عبادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تهران، گفت: کلام بیانگر شخصیت متکلم است.

وی افزود: با گفتار گوینده می توان درون، وزن و موقعیت او را ارزیابی کرد مثال ساده آن نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با نهج البلاغه می توان پی برد که وجود مقدس امام علی(ع) چه شخصیتی دارند و از نظر ارزش های فکری و روحی در کدام رتبه هستند به همین صورت صحیفه سجادیه نیز نشانه دهنده شخصیت وجود مبارک امام سجاد(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: در عصر کنونی راه ورود به مسائل علمی برای همه باز است و انسان می تواند با استفاده از ابزارهای نوین به مباحث علمی، طبیعی و فیزیکی دانشمندان دست یافت اما همه مطالب آنان تنها جزء ناچیزی از علوم عالم هستی است.

وی ادامه داد: کتاب نهج البلاغه گوشه ای از علم امام علی(ع) است حضرت در این کتاب به بخشی از عالم هستی و حوادث قیامت اشاره می کنند اشاراتی که بیانگر علم و اندیشه بی نهایت حضرت است.

این مفسر قرآن کریم افزود: امت بعد از رحلت رسول الله(ص) با خانه نشین کردن امام علی(ع) بزرگ ترین ضربه علمی و فکری را به جهان وارد کردند همان منبع علمی که در مسجد می فرمایند: هر چیزی که می خواهید از من بپرسید قبل از آنکه دیگر در میان شما نباشم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه امام علی(ع) به آینده و گذشته اشراف کامل داشتند، عنوان کرد: کلمات قصار امام علی(ع) که تعداد آن به بیش از 11 هزار می رسد عقل آدمی را مبهوت می کند که چگونه یک انسان می تواند چنین علمی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه درک شخصیت امام علی(ع) برای انسان غیر ممکن است، اظهار داشت: 14 قرن پیش حضرت فرمودند ستارگان کراتی هستند که در مدار کهکشان قرار گرفتند و تازه امروز دانشمندان به برخی کشفیات نجومی دست می یابند که حضرت قرن ها پیش به ان اشاره فرمودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در آن روزگار طوری از درون و بیرون ساختمان مورچه صحبت کردند گویی این موجود را زیر دستگاه میکروسکوپ و دستگاه های مجهز قرار دادند؛ مردم آن دوره چگونه توانستند ایشان را با این علم بی پایان کنار بگذارند و از وجود حضرت استفاده نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: از علی حرف زدن عبادت است؛ حضرت زهرا(س) تا هنگام شهادت تنها از حضرت سخن گفتند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات