۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۳۶۸۷۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خضوع و خشوع حضرت زهرا در پیشگاه پروردگار بهترین الگو است

خضوع و خشوع حضرت زهرا در پیشگاه پروردگار بهترین الگو است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مقربان درگاهی الهی هرگز مرتکب گناه نمی شوند، گفت: انسان همه اعمالش باید برای خشنودی و کسب رضایت الهی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، گفت: پیامبران مقربان درگاه الهی هستند.

وی افزود: مقربان درگاه الهی کسانی هستند که در طول عمرشان هرگز مرتکب گناه فکری، قلبی، نفسی و عملی نشده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) مقربان درگاه الهی بودند، اظهار داشت: مقربان درگاه الهی تربیت و ادب اهل بیت(ع) را می پذیرند و در همین دنیا به راحتی اتفاقات زمان را مشاهده می کنند، میثم تمار یکی از آن مقربان بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) نسبت به اوضاع و اتفاقات آخرالزمان به مسلمانان خبر دادند، ابراز کرد: تمامی آن اخبار و حوادثی که حضرت به آن اشاره فرمودند تا به امروز محقق شده است.

وی افزود: مقربان درگاه الهی مانند میثم تمار متناسب با جایگاهی که دارند می توانند آینده را به صورت محدود مشاهده کنند اما ائمه اطهار(ع) بدون هیچ محدودیت زمانی آینده را به صورت کامل مشاهده می کردند و به مردم خبر می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) مقرب درگاه الهی بودند، ادامه داد: ما هرگز نمی توانیم شخصیت این بزرگ بانوی عالم هستی را بشناسیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا(س) با آن همه عظمت و بزرگی که داشتند زمانی که در پیشگاه پروردگار حاضر می شدند خویش را گدای باری تعالی می دانستند و ایشان یقین داشتند که اگر معقول دست نیاز به سوی خداوند دراز کنند دستان‌شان خالی از محضر حضرت حق برنمی گردد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) از خداوند درخواست کردند بارالها؛ به من آن نمازی را عنایت کن نه آن نمازی که خودم می پسندم، به من آن عملی را عنایت کن نه آن عملی که خودم لذت ببرم و ...؛ انسان همه اعمالش باید برای خشنودی و کسب رضایت الهی باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات