۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۳۷۲۰۴
حجت الاسلام صفی آگاه اشکوری:

"مشق اجتهاد" دانش اخلاق و تربیت اسلامی را توسعه می دهد

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات با بیان اینکه طرح مشق اجتهاد خلأهای موجود در زمینه پژوهش را پر می کند، گفت: امروز شاهد ضعف مرجعیت علوم اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضی صفی آگاه اشکوری دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست خبری طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی «مشق اجتهاد» که پیش از ظهر امروز در دفتر خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به روند اجرایی سازی طرح ملی روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در سال 1390 رویکرد مسأله محوری را در پیش گرفت و اولویت خود را بر حل مسائل قرار داد و در این راستا قطب هایی را راه اندازی کرد که هر کدام شامل سه میز هستند.

وی با بیان اینکه میزهای هر کدام از قطب های دفتر تبلیغات اسلامی مسائل موجود را بررسی کردده و برای حل آنها برنامه ریزی راهبردی می کند، اظهار داشت: ما در این یزها بسته های عملیاتی را تهیه کرده و اقدامات لازم را برای روشمندسازی علوم اسلامی انجام می دهیم.

حجت الاسلام صفی آگاه اشکوری یکی از چالش های علوم اسلامی را ضعف رشد این دسته از علوم متناسب با نیازهای دنیای معاصر و جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: ما در علوم اسلامی فاصله میان وضع موجود و مطلوب و موارد مورد نیاز را می سنجیم و ضعف ها را جبران کرده و آنها را توانمندسازی می کنیم.

دبیر میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروز شاهد ضعف مرجعیت علوم اسلامی هستیم، بیان کرد: ما در میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی 13 کلان برنامه تصویب کرده ایم؛ طرح روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی با 5 کلان برنامه ما تناسب دارد.

وی با بیان اینکه روشمندسازی تحقیقات علوم اسلامی در راستای تقویت و توسعه رویکرد و روش اجتهادی در علوم اسلامی صورت می گیرد، گفت: امروز طلاب مهارت های مورد نیاز برای تحقیق روشمند را کمتر در دست داشته و در این زمینه ضعف دارند، از این جهت سعی می کنیم با روش های فنی و ارتباطات علمی و درک نیاز و فناوری های مختلف این خلأها را پر کنیم.

حجت الاسلام صفی آگاه اشکوری با اشاره به اینکه طرح مشق اجتهاد دانش اخلاق و تربیت اسلامی را توسعه داده و پژوهشگران اخلاق و تربیت را توانمند می سازد، تأکید کرد: نظام سرفصل ها و مسائل فقه اخلاق، طرح های تحقیق تفصیلی، پیوست نگاری، معرفی نظریه و نقد آنها و تحلیل و حل مسأله و مجموعه گفت و گوها از خروجی های این طرح است./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات