۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۳۷۳۳۲

جبهه عمل اسلامی آشتی با رژیم صهیونیستی را خیانت به فلسطین خواند

جبهه عمل اسلامی آشتی با رژیم صهیونیستی را خیانت به فلسطین خواند
جبهه عمل اسلامی لبنان عادی سازی روابط و آشتی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و سفر اتباع این رژیم به آن کشورها را خیانت به آرمان فلسطین خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه در بیانیه ای که در بیروت منتشر شد، تاکید کرد: مراودات مستقیم و غیرمستقیم برخی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با رژیم اشغالگر اسراییل خیانت به مردم فلسطین و شهیدانی است که در راه آزادی قدس و مسجدالاقصی جان فشانی کردند.

جبهه عمل اسلامی از دولت ها، حاکمان، امیران و پادشاهان کشورهای عربی خواست روند آشتی و سیاست عادی سازی روابط با مقام های تل اویو را متوقف کنند و به اراده ی مردم فلسطین و ملت های عرب و مسلمان احترام بگذارند.

در این بیانیه آمده است: بیشتر مردم و مجاهدان کشورهای عربی و اسلامی اشغالگری رژیم صهیونیستی را رد کرده اند و گزینه ی مقاومت و مبارزه با این رژیم تا آزادی کامل سرزمین فلسطین و بخش هایی از قلمرو دیگر کشورهای عربی را در پیش گرفته اند.

جبهه عمل اسلامی معامله قرن را طرح شیطانی توصیف و تاکید کرد: هدف این طرح آمریکایی – صهیونیستی فراموش کردن آرمان و مساله ی فلسطین و کوچاندن فلسطینیان از میهن و مانع تراشی در راه بازگشت آوارگان فلسطینی است.  
این بیانیه همچنین متذکر شده که معامله قرن دربرگیرنده چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت و نیز الحاق رسمی قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن،  به رژیم صهیونیستی است.

معامله قرن، طرح آمریکایی مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر صهیونیستی است و بر اساس آن، بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کامل منتفی خواهد شد، حال آنکه بر اساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود به رسمیت شناخته شده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای بررسی عواقب طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» شده است و گروههای ملی و اسلامی فلسطین به منظور رویارویی نقشه ضد فلسطینی آمریکا امروز  و فردا را در غزه و کرانه باختری رود اردن خیزش سراسری اعلام کردند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات