۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۶۳۷۳۸۸

آذربایجان شرقی در شهادت حضرت زهرا به سوگ نشست

آذربایجان شرقی در شهادت حضرت زهرا به سوگ نشست
مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی هم‌زمان با ایام شهادت حضرت زهرا غرق در عزا و ماتم فاطمه هستند و ویژه‌برنامه‌های فاطمیه در این استان با حضور عاشقان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، زهرای‌ مرضیه(س) برترین‌ بانویی‌ است‌ که‌ همواره‌ مورد رضای‌ خداوند قرار گرفته‌ تا نامش را با اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ بخوانیم یعنی کسی که از رفیع‌ترین‌ درجات‌ نزد پروردگار برخوردار است. کسی که هر رنجی را بر خود تحمل می‌کند چون راضی به رضای خدای منان است کسی که خشنودی‌اش را در خشنودی خدای متعال می‌بیند و چه زیبا الگویی است زهرا(س) برای زنان و دختران امروز جهان اسلام.

هم‌زمان با شهادت حضرت زهرا(س) استان آذربایجان شرقی غرق در ماتم است و مراسم عزاداری در سراسر استان در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری دختر پیامبر اکرم(ص) از روزهای گذشته در سراسر آذربایجان شرقی و در سطح مساجد، حسینیه‌ها، خیابان‌ها و هیئت‌های خانگی آغاز شده و امروز در سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار شکلی دیگر به خود گرفته است.

همچنین ندای عاشقانه یا زهرای مردم در دیگر نقاط استان نیز گوش‌نواز دوستداران خاندان نبوت بود و مداحان و ذاکران و سخنرانان در رثای حضرت فاطمه زهرای اطهر(س) سخنرانی و مدیحه‌سرایی کردند.

کسبه و بازاریان استان نیز با سیاه‌پوش کردن بازار در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) عزادارند و با برپایی مجالس عزاداری، عشق و ارادت خود نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات