۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۳۷۴۲۰
حجت ‌الاسلام والمسلمین عالی:

اجرای «طرح معامله قرن» کولی دادن ذلیلانه سعودی‌ها به شیطان بزرگ است

اجرای «طرح معامله قرن» کولی دادن ذلیلانه سعودی‌ها به شیطان بزرگ است
استاد حوزه علمیه ذلت عربستان را مایه گستاخی آمریکا به کشورهای اسلامی دانست و گفت: اجرای «طرح معامله قرن» کولی دادن ذلیلانه سعودی‌ها به شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شام شهادت جانسوز و مظلومانه بانوی عظیم الشأن عالم بشریت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امتحان الهی بسیار سخت است، گفت: یکی از دلایل آن سختی ها بی اطلاعی از پشت پرده های این امتحانات است.

وی خلقت حضرت آدم(ع) را نخستین امتحال الهی در عالم بشریت برشمرد و ادامه داد: ابلیس در این امتحان به سبب تکبر ورزیدن به خداوند از ملکوت رانده شد؛ خداوند بندگانش را با اموری که از آن آگاهی ندارند مورد امتحان قرار می دهد تا صفوف مومنان و منافقان از یکدیگر مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه انسان مومن در همه لحظات تسلیم امر الهی است، اظهار داشت: منافقان در مواجهه با امتحانات الهی از خداوند تمرد کرده و از صف مومنان جدا می شوند؛ هنر بندگی آن است که انسان در اوج آگاهی به قدرت و رحمت الهی مقابل مقدرات و ابتلائات تسلیم محض باشد.

این استاد حوزه علمیه مهمترین و بزرگ‌ترین آزمایش الهی را امتحان ولایت و در کنار ولی بودن دانست و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: کسی تحمل ولایت ما اهل بیت(ع) را ندارد مگر سه دسته نخست ملائکه مقرب، رسولان مرسل و دیگر بندگانی که تسلیم محض ولی الهی باشند.

وی افزود: کسی می تواند در کنار ولی الهی باشد که با خواسته های نفسانی خود مبارزه کند زیرا عملکرد ولی الهی براساس حکمت پروردگار و در راستای مصلحت انسان استوار است و اینگونه نیست که ولی الهی طبق خواسته و میل انسان ها عمل کند؛ انسان در هر شرایط باید تابع امر ولی الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در مواجهه با بحران ها و سختی ها افراد بسیاری نسبت به ولی الهی شک می کنند و از ایشان جدا می شوند؛ در فضای غبارآلود شبهه و فتنه تصدیق و در کنار ولی بودن هنر است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: تمام تلاش ابلیس در جامعه ایمانی آن است که پیوند بین مومنین و ولایت را قطع کند چون اگر این پیوند قطع شود دیگر آن جامعه به هدایت و رشد نخواهد رسید؛ یکی از سختی های کنار ولی الهی بودن عبور از نفس و دیگری مقاومت در برابر وساوس ابلیس است.  

وی ولایت را حقیقت صراط مستقیم بیان کرد و گفت: بعد از پیامبراکرم(ص) تلاش شد تا پیوند بین مردم و ولی الهی قطع شود و تا حد زیادی ابلیس موفق شد؛ حضرت زهرا(س) این انحراف را در خطبه فدکیه متذکر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امروز کشورهایی که نسبت به ولایت بی تفاوت بوده و بعضا با جوامع ایمانی دشمنی می ورزند مشغول خدمت رسانی و سواری دادن به ابلیس های زمان هستند؛ امروز 70 درصد از هزینه مالی اجرای طرح معامله قرن که خیمه شب بازی ترامپ و نتانیاهو است را برخی دولت های اسلامی مانند عربستان، امارات و اردن برعهده گرفتند و تنها 30 درصد هزینه های اجرایی آن برعهده آمریکا و اروپا است این نشان می دهد اگر کسی با ولی الهی همراه نباشد باید ذلیلانه به ابلیس کولی دهد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سطح ولایتمداری ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا یافت، اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران زیر پرچم طاغوت نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) عشق می ورزیدند و مراسم می گرفتند و ولایتمداری آنان جنبه فردی داشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی سطح ولایت مداری از مرحله فردی به مرحله ولایت اجتماعی ارتقا یافت و این آخرین مرحله رشد ولایتمداری شیعیان قبل از ظهور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شیعیان باید در برابر ولایت اجتماعی تسلیم محض باشند و در مواجهه با شبهات و بحران ها از ولایت جدا نشوند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
وزارت خارجه الجزایر و وزارت خارجه کویت در بیانیه‌هایی که اولین واکنش رسمی آنها به «معامله قرن» پس از رونمایی بود، بر حق ملت فلسطین در ایجاد دولت مستقل در مرزهای 1967 تأکید کردند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
بود نیت دشمن دین پلید . ز ایمان زند دم بظاهر جلید .
بگوشد ولی هوشیارانه سخت . کند از تن وحدت خلق رخت .
ند اند که این ملت باصفا و حلیم . همه مستعیذند بعون خدای علیم . بکوبند محکم سر دشمنان را به سنگ . کنند سلب جرآت از آنان بجنگ .
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
هر دفعه این نقشه کشیده میشه یکم آب میره. فلسطینیها هم قبولش نمیکنن و بازهم بیشتر آب میره. این خلاصه مناقشه ۷۰ ساله فلسطین و رژیم اشغالگر قدسه
1
0
بی پروا
United States
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
هیچ وقت محقق نمیشه و در اصل این رونمایی از سرعت نابودی اسراییل بود.
عالی بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
مرگ بر اسرائیل
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
طرح موسوم به «معامله قرن» تا زمانیکه خواسته‌های عادلانه و مشروع ملت فلسطین را محقق نکند، هرگز موفقیتی نخواهد داشت.
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
خطاب به آل سعود ک به پستان غربی چرا شیر دهی. از این پستیت خویش را کی رهی؟ هنوز پستی غرب نشناخته ای . ز جهلت به آنان خود باخته ای . سر از پند هر ناصحی تاخته ای . به رزمندگان یمن تاخته ای . چرا با شیاطین عصر ساخته ای . که تر سی ز پرواز هر فاخته ای . از این که مبادا بود موشکی . زمین را برایت کند توشکی
0
0