۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۳۷۴۰۹
در سالروز شهادت حضرت زهرا؛

مراسم «بدرقه فاطمه» در میدان امام خمینی برگزار شد

مراسم «بدرقه فاطمه» در میدان امام خمینی برگزار شد
همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی عالم هستی حضرت زهرا(س) مراسم «بدرقه فاطمه(س)» در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت بزرگ بانوی عالم هستی حضرت فاطمه زهرا(س) خیل عظیم عاشقان و محبان خاندان عصمت و طهارت با تجمع در میدان امام خمینی(ره) مراسم «بدرقه فاطمه(س)» را برگزار کردند.

این مراسم راس ساعت 16 با حضور با شکوه عزاداران فاطمی و حرکت دسته های عزاداری از میدان فردوسی آغاز و با تجمع در میدان امام خمینی(ره) مراسم ادامه یافت.

عزاداران با شور و شعور فاطمی همنوا با امیرمومنان علی(ع) و فرزندان گرامیشان با حضور در اجتماع عظیم فاطمیون به عزاداری پرداخته و به تاسی از اولین مدافع ولایت ضمن عرض تسلیت با امام زمان(عج) و رهبر انقلاب تجدید بیعت کردند.

در این اجتماع بزرگ فاطمیون مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آقایان عبدالرضا هلالی‌، حمید علیمی، حسین سیب‌سرخی و ابراهیم رحیمی به مدیحه سرایی پرداختند سپس حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با ایراد سخنرانی مهمترین وظیفه شیعیان را دفاع از ولایت بیان کرد.

عزاداران فاطمی با سربندهای سرخی که روی آن نوشته شده «یا زهرا» و با در دست داشتن پرچم های سرخ «یاحسین» «یازهرا» در شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) نوحه و ناله سردادند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: امام راحل فرمودند: اگر این رزمندگانی که امروز با شور و شوق در جبهه های حق و باطل مبارزه می کنند در مدینه حضور داشتند هرگز کسی جرات نمی کرد به حضرت زهرا(س) جسارت کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نخستین مدافع ولایت بودند، ادامه داد: امام زمان(عج) می فرمایند: الگوی من حضرت زهرا(س) است؛ انسان ها باید به تاسی از حضرت زهرا(س) مدافع ولی الهی و ارزش های دین باشند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین ماندگاری لازمه دفاع از ولایت را شناخت مکتب دفاعیه حضرت زهرا(س) دانست و اظهار داشت: دفاع از ولایت هیچ نوع محدودیت سنی، جسمی و جنسی ندارد و همه باید مدافع ولی الهی باشند و این را می توان از مکتب عاشورا درس گرفت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی و دیگر شهدا با تاسی از حضرت زهرا(س) حامی و مدافع ولایت بودند، گفت: ما نیز باید با پیروی از مکتب حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت ثابت قدم و استوار باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در دفاع از ولایت فقیه کوتاهی می کنند بدانند باید در قیامت پاسخگو باشند چرا که آنان از مکتب دفاعیه حضرت زهرا(س) که جهاد و شهادت است دور هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات