۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۶۳۷۲۷۷
رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی:

رونمایی از طرح معامله قرن نهایت تحقیر جوامع اسلامی است

رونمایی از طرح معامله قرن نهایت تحقیر جوامع اسلامی است
اکبری با بیان اینکه رونمایی از طرح معامله قرن بیانگر ضعف و تحقیر جوامع اسلامی است، گفت: سردار سلیمانی رمز آزادی قدس و نابودی اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین اکبری رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی، دوشنبه در دهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» با بررسی نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت اسلامی فلسطین که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: این سوال مطرح است چرا جمهوری اسلامی ایران سپاهی را تشکیل داد و نام آن را قدس نهاد؟!

وی افزود: آن زمانی که سپاه قدس تشکیل شد سرزمین قدس پس از سالها اشغال‌گری به هیچ نتیجه ای برای آزادی نرسیده بود و اشغال فلسطین به عنوان یک کشور اسلامی مایه تحقیر و ننگ جوامع اسلامی به شمار می رفت.

اکبری ادامه داد: اخراج فلسطینیان و سکوت یک میلیارد مسلمان در مقابل این اقدام وحشیانه صهیونیستی بدترین تحقیر را در جوامع بین المللی برای مسلمانان به ارمغان آورده بود اما زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد اهمیت مساله قدس خود را نشان داد و این زمانی بود که سرزمین فلسطین کاملا در اشغال رژیم صهیونیستی بود.

رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه بیان داشت: زمانی که نجات سرزمین فلسطین از سوی انقلاب اسلامی هدف گذاری شد مردم فلسطین احساس قدرت کردند و از ناامیدی خارج شدند.

وی در ادامه ابراز کرد: البته این حقارت و تحقیری که بر جامعه اسلامی وارد شد از ناحیه قدرت استکبار نبود بلکه از ضعف جوامع اسلامی نشأت می گرفت، اگر جوامع اسلامی از خود ضعف نشان دهند آمریکا و اسرائیل قدرتمند می شود و این ضعف نتیجه همان مذاکرات مخفی بود که کشورهای اسلامی با مستکبران انجام می دادند و می دهند.

اکبری با بیان اینکه در هیچ زمانی اسرائیل به اندازه امروز ضعیف نشده است، ابراز کرد: هم اکنون جوامع اسلامی می توانند با یک همت فراگیر اسرائیل را نابود کنند؛ مسلمانان واقعی هرگز نمی توانند به مساله قدس بی توجه باشند.

رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: امروز ترامپ با جنایتی که در عراق انجام داد با بحران عظیمی روبرو شده او فکر نمی کرد با شهادت شهید سلیمانی تا این اندازه گرفتار شود.

وی افزود: فردا قرار است طرح معامله قرن رونمایی شود و این همان نتیجه ضعف جوامع اسلامی است زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند با این اقدام اذهان عمومی را منحرف کنند.

اکبری با اشاره به اینکه عزت جوامع اسلامی با آزادی قدس و نابوی اسرائیل محقق می شود، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی رمز آزادی قدس است و این حرکت آغاز شده و این حرکت تنها به آزادی قدس ختم نمی شود بلکه نابودی اسرائیل و خروج آمریکا از منطقه نهایت این حرکت خواهد بود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات