۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۲۹۴
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

مهمترین ماموریت حوزه های علمیه ترویج عبودیت در سطح جهان است

مهمترین ماموریت حوزه های علمیه ترویج عبودیت در سطح جهان است
تولیت مدرسه علمیه رفیعةالمصطفی با بیان اینکه مسیر طلبگی راهی بی انتها است، گفت: مهمترین ماموریت حوزه های علمیه ترویج عبودیت در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن امروز در همایش طلیعه حضور مدارس علمیه خواهران استان تهران که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: انسان بعدی ملکی و ملکوتی دارد و حق ندارد حیات اخروی خود را انکار کند.

وی با استناد به روایتی از امام علی(ع) ادامه داد: حضرت می فرمایند: ای کمیل؛ هیچ حرکت و تلاشی از انسان صادر نمی شود مگر اینکه نیازمند به معرفت باشد؛ انسان باید نسبت به اهدافی که دارد معرفت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید بر اینکه انسان باید برای آینده خودش برنامه ریزی های بلند مدت داشته باشد، اظهار داشت: طلاب از همان ابتدای طلبگی باید برای دعوت مردم جهان به مکتب حق برنامه داشته باشند.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی ادامه داد: امروز مردمان بسیاری در اقصی نقاط جهان وجود داردند که منتظر شنیدن صدای حق هستند تا جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید با معرفت مسیر طلبگی را انتخاب کند، تصریح کرد: هدف آرمانی حوزه علمیه ترویج عبودیت است؛ خلقت آفرینش نیز در راستای بندگی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: حوزه های علمیه برای تحقق اهداف خلقت آفرینش به وجود آمدند تا انسان ها را به عبودیت برسانند لذا طلبه در وهله اول صالح می شود و سپس در وادی مصلح گام برمی دارد و عبودیت را در جهان توسعه می دهد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: لذا طلبه صلاحیت های عبودی، معنوی، اخلاقی و غیره را در حوزه کسب می کند و سپس در جهان گسترش داده و انسان ها را به بندگی الهی دعوت می کند.

وی درباره فهم دین، اظهار داشت: انسان اگر دین را به صورت اجتهادی فرا بگیرد فهمش از دین کامل می شود و طلبه با گذراندن سطوح مختلف حوزوی به سوی اجتهاد حرکت می کند.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن از دیگر وظایف طلبگی را ابلاغ دین بیان کرد و گفت: ما امروز بانوان مجتهدی در سطح جهان داریم که دین را به صورت کامل تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی درخصوص اجرای دین گفت: اجرای دین دارای سه حوزه مشاوره، مدیریت و کارشناسی است، حوزه‌ علمیه با سه محور تحقیق، تبلیغ و اجرای دین مروج عبودیت در جهان است.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن مسیر طلبگی را راهی بی انتها دانست و اظهار داشت: پایانی برای دوران طلبگی متصور نیست./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات