۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۳۷۴۲۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت معارف مهدوی در جامعه اسلامی

ضرورت تقویت معارف مهدوی در جامعه اسلامی
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های علمی و تبلیغی در جهت تبیین و تقویت صحیح معارف مهدوی در جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در ستاد مهدویت استان در ساری بر ضرورت تقویت فرهنگ مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت مباحث مهدوی در جامعه بهره گرفته شود.
 
وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف مهدوی است، افزود: باید تلاش شود تا برنامه‌های علمی و تخصصی پیرامون این مسأله مهم بیشتر در جامعه تقویت شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره تلاش دشمن در ایجاد شبهه پیرامون موضوع مهدویت و انتظار در جامعه اشاره کرد و گفت: باید با تقویت برنامه‌های علمی، از گسترش بدعت و خرافه پیرامون مسأله مهدویت جلوگیری شود.
 
امام جمعه ساری، نقش روحانیت و مراکز حوزوی در تقویت مباحث مهدوی در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید مسأله مهدویت از سوی متخصصان این امر مهم در جامعه تبیین و تبلیغ شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که باید در کنار مباحث مهدوی، نهج البلاغه نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید با تقویت برنامه‌های مرتبط، این کتاب ارزشمند دینی از مهجوریت خارج شود.
 
وی همچنین به مشکلات مراکز فرهنگی و دینی در استان اشاره کرد و با بیان این که این مراکز امروز با مشکلات مالی مواجه هستند، بیان داشت: باید از توان و ظرفیت خیرین در این بخش‌ها بیشتر بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به این که انتظار و مهدویت جزء مسائل مهم جامعه اسلامی به شمار می‌رود، گفت: ترویج وتبلیغ این موضوع مهم باید جزء کارویژه‌های نهاد‌های دینی و فرهنگی قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حاضر ما در مظلومیت کامل به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: باید همه مانع موجود پیش روی تبلیغ و ترویج مسأله مهدویت و انتظار برداشته شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات