۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۳۷۴۲۸
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

طرح معامله قرن سبب اتحاد و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد شد

طرح معامله قرن سبب اتحاد و انسجام گروه‌های مقاومت خواهد شد
حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه طرح معامله قرن نتیجه عکس می‌دهد، گفت: به یقین طرح معامله قرن به انسجام و اتحاد بیشتر گروه‌های مقاومت کمک خواهد کرد.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به رونمایی از طرح معامله قرن از سوی ترامپ در روز‌های اخیر خاطرنشان کرد: معامله قرن یک طرح مبهم، بی‌سر و ته، بدون ایده و برنامه مشخص است که هر از چند گاهی مطرح شده و دوباره به بایگانی می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه معامله قرن می‌خواهد با اشغال کامل بیت المقدس و مسجد الاقصی و اعلام یک شهر دور افتاده به نام پایتخت فلسطین جدید، هویت چند هزار ساله فلسطین را نابود کند، گفت: آمریکا می‌خواهد با تغییر در صورت‌بندی کنونی فلسطین و تبدیل آن به یک فلسطین جدید، زمینه تغییر شکل بندی جغرافیایی کشور‌های همجوار در اردن، سوریه و مصر پدید آید تا به تدریج زمینه برای تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی فراهم شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ابعاد مختلف طرح معامله قرن از سوی آمریکا و صهیونیسم جهانی و چرایی مطرح کردن این موضوع در بازه‌های زمانی مختلف تصریح کرد: به یقین طرح معامله قرن با اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت طراحی شده است که نباید از آن‌ها غافل شد.

وی با تشریح اهداف بلند مدت طرح معامله قرن ابراز کرد: هدف راهبردی آمریکا و صهیونیسم جهانی از این طرح شیطانی تداوم حیات ننگین رژیم صهیونیستی در قرن کنونی، تا پایان آن است؛ به خیال باطل صهیونیست ها، ادامه حیات اسرائیل منحوس در دهه‌های آینده منجر به سیطره کامل صهیونیسم بر جهان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مشغول سازی گروه‌ها و جبهه مقاومت و اختلاف بین آن‌ها به عنوان موافق و مخالف طرح و تداوم التهاب آفرینی در داخل گروه‌های فلسطینی هدف میان مدت از معامله قرن است.

وی جبران شکست‌های راهبردی آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب در منطقه و روپوش قرار دادن بر افتضاحات و رسوایی‌های اخیر در مقابله با جبهه مقاومت را هدف کوتاه مدت معامله قرن بیان کرد و افزود: ترامپ می‌خواهد برگ برنده‌های لازم برای جلب توجه لابی پر قدرت صهیونیسم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که در آبان ماه سال آینده انجام می‌شود را از این طریق به دست آورد.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه نظر همه کارشناسان این است که طرح معامله قرن نتیجه عکس می‌دهد و در نهایت جبهه مقاومت و فلسطین پیروز این عرصه خواهند بود، گفت: به یقین طرح معامله قرن به انسجام و اتحاد بیشتر گروه‌های مقاومت کمک خواهد کرد و فضای ضدآمریکایی و ضد صهیونیستی تشدید شده در منطقه غرب آسیا را گسترش و عمق خواهد بخشید./۹۴۵۷/ت210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات