۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۳۷۴۴۸
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل:

تمامی مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد

تمامی مشکلات اقتصادی کشور ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: تمامی مسائل و مشکلات کشور حتی در حوزه اقتصادی ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید حسن عاملی در آیین رونمایی از کتاب سر جاودانگی حضرت فاطمه زهرا(ع) در اردبیل اظهار داشت: موسوی نویسنده این کتاب شناخت بهتری از نیازهای سطح جامعه دارد و ضمن در نظر گرفتن آنها به شبهات، آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های جامعه پرداخته است.

امام جمعه اردبیل نویسنده این اثر فاخر را دیده‌بان فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: نویسنده این اثر فاخر به‌عنوان دیده‌بان فرهنگی جامعه عمل کرده است و ایشان با تلاش مضاف ابعاد مختلف زندگی و سیره حضرت فاطمه الزهرا(ع) را تشریح کرده است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین مسئله در کشور مسئله فرهنگی است و باید تلاش شود تا زیرساخت‌های فرهنگی در کشور تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل ریشه تمامی مشکلات اقتصادی کشور را مسائل و مشکلات فرهنگی دانست و بیان کرد: تمامی مسائل و مشکلات کشور حتی در حوزه اقتصادی ریشه در مسائل و مشکلات فرهنگی دارد و رفع آن نیازمند تلاش متولیان امر فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی است.

رونمایی از کتاب «سرّ جاودانگی» با موضوع تبیین سیره حضرت فاطمه

پروانه رضاقلی‌زاده در آیین رونمایی از کتاب «سرّ جاودانگی» اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) کتاب «سرّ جاودانگی» با موضوع تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(ع) با حضور مسئولان استانی و جمعی از فرهیختگان رونمایی شد.

وی افزود: کتاب «سرّ جاودانگی» با محور اصلی تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(ع) و در 349 صفحه و با تلاش بی‌وقفه و مضاعف سید جمال موسوی اردی تالیف شده است.

رضاقلی‌زاده تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا(ع) از نگاه تاریخ، تعریف القاب حضرت، شرحی بر جایگاه علمی بانوی دو عالم در کنار مباحثی چون سیره عبادی و عملی، سیر مکارم و اخلاق، سبک زندگی و سیره تربیتی از جمله بخش‌های مختلف این کتاب بصیرتی و معرفتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: در این کتاب علاوه بر تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(ع) به روایاتی مختلف در خصوص شهادت و دفن حضرت به صورت مفصل پرداخت شده است.

وی در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین و اساسی‌ترین وظایف و رسالت‌های فرهیختگان در سطح جامعه ترویج فرهنگ فاطمی است که باید در این راستا همواره تلاش‌گر باشیم و تنها با ترویج فرهنگ فاطمی می‌توانیم از مشکلات اجتماعی دور شویم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات