۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۳۷۶۶۲

تظاهرات گسترده مردم تونس و اردن در حمایت از فلسطین

تظاهرات گسترده مردم تونس و اردن در حمایت از فلسطین
مردم تونس و اردن حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین در برابر طرح معامله قرن ترامپ اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرکنندگان تونسی با برپایی تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با معامله ترامپ اعلام کردند.

دبیرکل اتحادیه سراسری دانشجویان تونس نیز در این مراسم گفت که به دنیا می گوییم که مسئله فلسطین، مسئله امت اسلام است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

هزاران نفر از  مردم شهر امان، پایتخت اردن نیز در تظاهراتی گسترده، طرح معامله ترامپ را محکوم کردند.

این تظاهرات بعد از ادای فریضه نماز جمعه مقابل مسجد بزرگ الحسینی در پایتخت این کشور شروع شد. تظاهرکنندگان با شعارهای خود بر وحدت بین اردن و فلسطین تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با تاکید بر موضع ثابت مردم اردن در رد و محکومیت معامله قرن، با شعارهای «اردن ذلت نمی‌پذیرد»، «مسجدالاقصی سرزمین بزرگان و اجداد و اسطوره‌های ماست» و «اردن مردانی تربیت کرده که کوه از آنها می‌ترسد» به اعتراض خود ادامه دادند.

اردنی ها همچنین در این تظاهرات بر حل مسئله فلسطین و حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی تاکید کردند.

عبدالحمید الذنیبات یکی از رهبران اخوان المسلمین در اردن از دولت خواست تا موضع دقیق خود را نسبت به معامله ترامپ که باعث اختلاف بین دو ملت اردن و فلسطین می‌شود را بیان کند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم و اشغال سرزمین‌های فلسطینی و بیت‌المقدس را محکوم کردند.

 
تظاهرات مردم بحرین در محکومیت معامله قرن

مردم بحرین بار دیگر برای اعلام مخالفت خود با طرح سازش تحمیلی دولت آمریکا موسوم به معامله قرن تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی برگزار کردند. 

به گزارش شبکه اللؤلؤه بحرین، صدها تن از مردم این کشور به رغم محدودیت‌های رژیم آل‌خلیفه برای هم‌بستگی با مردم فلسطین، به خیابان‌ها آمدند و علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شعار دادند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات