۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۳۷۶۷۷

امروز نانِ عده‌ای از حرف نزدن حاصل می‌شود

امروز نانِ عده‌ای از حرف نزدن حاصل می‌شود
حجت‌الاسلام حامد کاشانی محقق تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام صادق: بعد از ۲۸ روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی افرادی از مذاکره صحبت می‌کنند، اما بعد از اینکه مردم اخم کردند با واسطه قرار دادن دیگران گفتند منظورشان این نبوده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام حامد کاشانی محقق تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت که در حسینیه فاطمة الزهراء سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به بیان سخنانی پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

زمانی که فتنه‌ها سنگین و کار برای تشخیص سخت و ایجاد شک می‌شود، به افرادی نیاز داریم که مانع تکرار خاطرات تلخ گذشته شوند و به خط‌شکنی بپردازند. اگر انسان در راه دین طعنه نخورد باید به اعمال خود شک کند؛ این روزها انسان باید از خود بپرسد چرا صفحه من در فضای مجازی بسته نشد؟ فردی که حاضر نیست صفحه خود را در فضای مجازی از دست دهد، چگونه حاضر است جان خود را در مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام فدا کند؟ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در راه دین آبروی خود را داد و صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها نیز در راه امیرالمؤمنین تمام هستی خود را فدا کرد.

آخرالزمان دوران امتحان رسانه‌ای است که در آن دوران، نان افرادی در این است که کمتر صحبت کنند. حضرت زهرا و امیرالمؤمنین تنها ماندند زیرا گذشتن از آبرو برای مردم سخت بود. اگر در سال 1342 ساواک فردی را دستگیر می‌کرد حتی همسایه‌ها نیز به او خرابکار می‌گفتند اما اگر همین فرد در سال 1365 شهید می‌شد، عزّت محله خود به حساب می‌آمد؛ بنابراین گاهی برای رسیدن به مقصود باید از آبروی خود هم گذشت.

ترور شخصیتی در عصر حاضر و با وجود دامنه گسترده رسانه‌ها، بهترین روش ضربه زدن است. جریان مقابل با کلیدواژه «دلواپس» چهار سال بر سر مردم زد، در حالی که می‌توانستیم کلیدواژه‌ «ساده‌لوح» را ایجاد و لیستی از افراد را ذیل آن ارائه کنیم. امروز بعد از 28  روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی افرادی گفتند ما سر میز مذاکره‌ایم اما بعد از اینکه مردم اخم کردند دیگران را واسطه کردند تا بگویند منظورشان این نبوده است.

مشکل مردم ما این است که نسبت به مسائل حساس نیستند. اگر عزاداران حضرت زهرا در موضوع خاصی همگی یک جمله را پُست کنند، در سراسر جهان پخش خواهد شد اما ما حساس نیستیم و تنها از «یا لَیتَنا کنا مَعَکم ... ؛ کاش ما هم با شما بودیم» به زبان آوردن و بیان خاطراتش را می‌خواهیم و حاضر به اقدام نیستیم؛ زیرا می‌ترسیم و نمی‌خواهیم آبروی خود را از دست بدهیم. امروز ما حاضریم برای حفظ دین و حرکت کشور در مسیر حق از چه چیز خود بگذریم؟

در ادامه این مراسم حاج منصور ارضی، محمود کریمی، مهدی سماواتی، محمدرضا طاهری، سعید حدادیان، سیدمجید بنی‌فاطمه، حسین سازور، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری به مدیحه‌سرایی پرداختند./1360/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات