۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۳۷۸۰۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
جذب سرباز طلبه و برگزاری دومین جشنواره شعر فاطمی در شوش چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان (شعبه اهواز) از بین طلاب واجد شرایط، سرباز طلبه پذیرش می‌کند.

طلاب و روحانیانی که قصد انجام خدمت وظیفه عمومی را دارند می‌توانند با مراجعه حضوری به مدیر محترم مرکز خدمات استان، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

دارا بودن سطح ۲ حوزه، متأهل و ساکن اهواز بودن از جمله شرایط خدمت وظیفه عمومی برای پذیرش سرباز طلبه است.

برگزاری دومین جشنواره شعر فاطمی در شوش

مرتضی حیدری آل کثیر، دبیر دومین جشنواره‌ی «شعر فاطمی»  گفت: این جشنواره  از سری برنامه‌های هفتمین کنگره سراسری شعر فاطمی تحت عنوان «هجده سال نوری» با نگاهی ویژه به ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) است که هر ساله به سه زبان «ترکی، فارسی و عربی» برگزار می‌شود و بخش عربی آن برای دومین سال متوالی است که در شهرستان شوش اجرا شد.

حیدری آل کثیر افزود: در این دوره ۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که توسط داوران ۱۰ شعر از شاعران استان خوزستان از شهر‌های اهواز، خرمشهر، آبادان، شوش، شاوور و حر ریاحی انتخاب و به جشنواره راه یافتند.

وی ادامه داد: در این جشنواره حسین طرفی العباسی، فرحان الکنانی، عماد الغراوی، نیل التمیمیه، علی الوائلی، موسی الدیراوی، محمد جاسم لهلیجی، ابراهیم طاهر وریانی و نسیم  الناصری ده شاعری بودند که اشعار خود را خواندند.

در پایان مراسم با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایای نقدی از شاعران تقدیر و تجلیل شد.

گفتنی است، دومین دوره‌ی جشنواره "شعر فاطمی" به زبان عربی از سری برنامه‌های هفتمین کنگره سراسری شعر «هجده سال نوری» به همت مجمع شاعران اهل بیت (ع) استان تهران و با همکاری اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد.

برگزاری سمینار روانشناسی خانواده در بهبهان

سمینار روانشناسی خانواده در راستای آموزش خانواده‌ها با مسائل تربیتی و روانشناسی، با حضور جمعی از زوج‌های جوان پنج شنبه ۲۶ دی ماه در مجتمع فرهنگی و هنری آفاق بهبهان برگزار شد.

در این سمینار روانشناسی که با توجه به نیاز خانواده‌ها و زوج‌های جوان به آموزش‌های زندگی از دیدگاه روانشناسی برگزار شد، مهدی پاکروان نژاد کارشناس این سمینار به مسائل و مشکلات زندگی در عصر ارتباطات پرداخت و راهکار‌های زندگی موفق را برای خانواده‌های حاضر در جلسه شرح داد.

در پایان سمینار نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

برگزاری هجدهمین آزمون قرآن و عترت در خوزستان

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه هجدهمین آزمون قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور ۱۱ بهمن‌ماه در استان خوزستان برگزار شد، افزود: این آزمون امروز در ۱۸ حوزه آزمونی در سطح استان برگزار شده است.

وی اعلام کرد: ۵ هزار و ۹۹ نفر از سراسر استان در آزمون امسال نام‌نویسی کردند که از میان آن‌ها کلانشهر اهواز با ثبت‌نام یک هزار و ۷۵۱ نفر دارای بیشتر آمار است.

لازم‌سعیدی گفت: محل برگزاری آزمون در اهواز، مرکز علمی امام حسین (ع) (حوزه علمیه آیت‌الله کعبی) است. حوزه دیگر برگزاری آزمون در اهواز، زندان مرکزی است که حدود ۸۰۰ مددجو در این حوزه در آزمون قرآن و عترت شرکت کردند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات