۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۳۷۸۵۱

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، معامله قرن را طرحی ناکام عنوان کرد

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، معامله قرن را طرحی ناکام عنوان کرد
رهبر حزب وحدت اسلامی - ملی افغانستان اعلام کرد: معامله قرن نشان داد که رییس جمهوری آمریکا به ابزار دست صهیونیست ها تبدیل شده و طرحی ناکام است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبر حزب وحدت اسلامی - ملی افغانستان اعلام کرد: معامله قرن نشان داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ابزار دست صهیونیست ها تبدیل شده تا خواسته های نتانیاهو را در سرزمین های اشغالی عملی سازد و اساسا این یک طرح اسرائیلی است که به همت ملت های مسلمان ناکام خواهد ماند.

«محمد اکبری» عضو مجلس سنای افغانستان  گفت: طرح ترامپ در باره سرزمین فلسطین و بین المقدس طرح منصفانه، عادلانه، بی طرفانه و واقع بینانه نیست. این یک طرح آمریکایی هم نیست بلکه معامله قرن طرحی اسرائیلی -صهیونیستی است و آنها خواسته های خود را بر ترامپ قبولانده اند.

عضو سابق مجلس نمایندگان افغانستان افزود: ترامپ که خود را رهبر قدرتمندترین و ثروتمندترین کشور جهان می داند  خود را در اختیار خواسته ها و سیاست های نامشروع تل آویو قرار داده و آنچه را که نتانیاهو می خواهد، عملی می کند.

این شخصیت سیاسی افغانستان تأکید کرد:  معامله قرن  یک طرح ظالمانه است ،بنابراین جهان اسلام، فلسطینی ها و ملت های عرب و مسلمان هرگز آن را نخواهند پذیرفت.

اکبری تصریح کرد که متأسفانه اکثریت دولت های عربی مزدور هستند وتوقعی از آنها نمی رود،  اما ملت های عرب و کشورهای اسلامی در سراسر دنیا در برابر این طرح ایستادگی می کنند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات