۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۳۷۸۵۵

بیست‌و‌سومین دوره مسابقات حفظ قرآن در کویت برگزار می‌شود

بیست‌و‌سومین دوره مسابقات حفظ قرآن در کویت برگزار می‌شود
دبیرخانه اداره اوقاف کویت از برگزاری بیست‌و‌سومین دوره مسابقات بزرگ حفظ قرآن کریم در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرخانه اداره اوقاف کویت اعلام کرد که بیست‌و‌سومین دوره مسابقات حفظ قرآن با حمایت وزارت دادگستری و وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار خواهد شد.
 
«منصور الصقعبی» رییس کمیته هماهنگی این دوره از مسابقات، در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد که این مسابقات با شعار «بهار دل‌ها» و با هدف تشویق شهروندان کویتی در سنین مختلف، به تلاوت، حفظ، یادگیری تجوید و تدبر در آیات قرآن برگزار می‌شود.
 
الصقعبی گفت: از دیگر اهداف این مسابقه، ایجاد فضای رقابتی در زمینه حفظ و تلاوت و تجوید قرآن کریم و معرفی رقابت‌کنندگان به عنوان نمونه‌های برتر در این زمینه است تا الگویی برای دیگران باشند.
 
وی افزود: تقویت ارزش‌های اسلامی در جامعه و تشویق و حمایت دستگاه‌های رسمی و محلی برای تلاش در جهت حفظ قرآن کریم و کمک به کشف نسل جدیدی از قاریان و حافظان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی، از جمله اهداف این مسابقات است.
 
الصقعبی درباره شرکت کنندگان این مسابقه نیز توضیح داد: در این دوره از مسابقات بیش از ۲۵۰۰ متسابق مرد و زن برای گزینش نهایی انتخاب شده‌اند.
 
وی ادامه داد: مسابقات حفظ قرآن کریم در کویت، از سال ۱۹۹۷ میلادی آغاز شد. در آن سال ۱۱۷ نفر به عنوان رتبه‌های نخست معرفی شدند و جوایزی به ارزش ۲۳ هزار دینار کویت (معادل ۷۶ هزار دلار آمریکا) به برگزیدگان اهدا شد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات