۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۳۷۸۷۰
امام جمعه زاهدان:

طبع شعری یک موهبت الهی است

طبع شعری یک موهبت الهی است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: طبع شعری یک موهبت الهی است که باید از آن در راه درست استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که در سالن سینما هلال برگزار شد اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان همانند دیگر نواحی کشور برخوردار از ظرفیت های قومی و مذهبی است که باید بیش از گذشته از آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اقوام مختلف استان با آداب و رسوم مختلفی که دارند شایسته و بایسته نگاه ویژه سرمایه‌گذاری‌اند از این رو باید از همه فرصت‌های به وجود آمده در این استان بهترین بهره را برد.

وی با بیان اینکه شعر و شاعری استعداد ویژه‌ای است که خداوند به برخی بندگان خود عنایت کرده است ادامه داد: هنر مولود انسان است و گفتار و رفتار انسان نشات گرفته از جهان ببینی او است.

وی افزود: رفتار و گفتار انسان نشان دهنده شخصیت انسان است و می‌توان گفت انسان زیر سخنش پنهان است و هر کسی هر شخصیتی که داشته باشد شخصیتش در هنر و گفتارش جلوه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: اگر انسان نتواند در برابر جهان، انسان و آرمان‌ها بی تفاوت باشد قطعا هنرش هم نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد با توجه به اینکه ما نسبت به اطرافمان مسئولیم از این رو شعر و هنرمان هم باید در راستای آرمان‌های مهم و ارزشمندمان باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به تعبیر امام(ره) انفجار نور بود گفت: انقلاب اسلامی به عنوان معجزه‌ای بزرگ در عصر ما به حساب می‌آید که شایسته نگاه ویژه هنرمندان است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات