۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۳۷۳۸۹

برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی و قرآنی در هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی

برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی و قرآنی در هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی
حجت الاسلام خدایاری با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه در هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی، گفت: یادواره پیشکسوتان قرآنی و بزرگداشت سردار دلها از جمله این برنامه ها است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر خدایاری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود 50 عنوان برنامه در طول هفته قرآن و عترت در سطح استان از تاریخ 13 لغایت 19 بهمن ماه برگزار می شود.

وی افزود: 13 تا 22 بهمن بازه زمانی مسابقات قرآن و عترت بوده که هر کدام از این مسابقات در ایام خاص با عناوین مختلف برگزار می‌شود که می‌توان شعر، مقاله، داستان کوتاه، هنرهای نمایشی و صنایع دستی با موضوع قرآن و عترت را نام برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: 2663 نفر شرکت کننده در رشته حفظ و مفاهیم قرآن از سراسر استان به رقابت خواهند پرداخت که 1908 نفر از آنها را خانم و 725 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام خدایاری تصریح کرد: مهمترین رویکرد مسابقات قرآن و عترت ایجاد همدلی, همراهی و پر کردن شکاف اجتماعی در بین قومیت و طبقات مختلف جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 473 میلیون تومان بودجه به حوزه قرآن و عترت اختصاص یافت و امسال به 510 میلیون رسید که در شرایط فعلی و بدلیل کمبود اعتبارات افزایش خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره قرآنی در رشته‌های متعدد فرهنگی هنری برگزار می‌شود عنوان کرد: امسال تعدادی رشته مانند هنرهای تجسمی و صنایع دستی با محوریت قرآن و عترت به جشنواره اضافه شده است.

حجت الاسلام خدایاری از برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تکریم از پیشکسوتان قرآنی در این هفته خبر داد و گفت: علاقمندان و تولیدکنندگان آثار قرآنی می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و یا به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت با هدف تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی با آموزه‌های قرآن و عترت و حاکمیت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی و حمایت از تولید آثار فاخر برگزار می‌شود افزود: هفته قرآن و عترت استان همزمان با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن‌ماه همراه است.

حجت الاسلام خدایاری گفت: سال گذشته 473 میلیون تومان بودجه به حوزه قرآن و عترت اختصاص یافت و امسال به 510 میلیون رسید که در شرایط فعلی و به دلیل کمبود اعتبارات افزایش خوبی دارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکیدکرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید یک خیزش قرآنی در استان شکل بگیرد تا این سند عملیاتی شود ضمن اینکه برنامه‌ریزی شده تا سند راهبردی توسعه فرهنگی استان در بهمن ماه همزمان با هفته قرآن و عترت رونمایی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه کتاب 11 لغایت 16 اسفند در ارومیه برگزار می شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات