۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۳۶۹۳۲

«سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود

«سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود
سوگواره یاس نبوی جهت ترویج فضائل حضرت زهرا در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، طبق اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان قرار است سوگواره یاس نبوی جهت ترویج و تبیین فضائل حضرت زهرا(ع) از 6 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در 420 بقعه متبرکه استان گیلان برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی از 6 تا 11 بهمن‌ماه با همکاری 29 مبلغ اعزامی از قم و 220 مبلغ بومی اجرا می‌شود گفت: مبلغان اعزامی از قم در بقاع شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال جهت ترویج معارف دینی و سیره اهل‌بیت(ع) فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اینکه مبلغان بومی در راستای برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه جهت پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای فعالیت می‌کنند افزود: طرح مذکور شامل برگزاری محافل قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(ع) است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی ترویج احکام و معارف اسلامی ضرورت دارد گفت: با توجه به هجمه گسترده دشمنان در حوزه‌های مختلف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، در ایام فاطمیه یاد و خاطره سردار رشید و پرآوازه اسلام شهید قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و خباثت‌های دولت تروریست آمریکا را در سخنرانی‌ها و مداحی‌های خود یادآور می‌شویم تا بصیرت مردم افزایش پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: در روز شهادت حضرت زهرا(ع) مراسمات مختلف از ساعت 10 صبح روز 9 بهمن با حضور گسترده هیئات عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان گیلان برگزار می‌شود که با اقامه‌ نماز جماعت ظهر و عصر همراه خواهد بود و قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) و اطعام عزاداران از سایر برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه‌ بانوان در شهرستان‌های مختلف گیلان خاطرنشان کرد: ختم صلوات و ختم قرآن به یاد شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت در 104 بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی و طرح تبرکات فاطمی جهت کمک به نیازمندان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی حداقل 18 بسته غذایی به تعداد سال‌های عمر مبارک حضرت زهرا(ع) تهیه و توزیع می‌کنند ابراز داشت: در طرح تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی برای یک ماه تهیه و در قالب یک سبد غذایی در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه داده می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات