۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۳۶۱۸۶
همزمان با ایام فاطمیه؛

استان فارس میزبان ۱۴۵ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم می‌شود

استان فارس میزبان ۱۴۵ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم می‌شود
به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا مبلغانی از شهر مقدس قم به نقاط مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی با اعلام این خبر اظهار داشت: 145 نفر از روحانیون از شهر مقدس قم و 100 نفر از مبلغین بومی شهر شیراز روز 5 بهمن ماه از حرم مطهر علی بن حمزه(ع) به مناطق مختلف استان فارس اعزام می‌شوند و تا 11 بهمن حضور دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: همه ساله در ایام شهادت بانوی صبر و شکیبایی حضرت فاطمه زهرا (س)، سوگواره یاس نبوی توسط اداره اوقاف و امور خیریه در کلیه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان اجرا می‌شود که در راستای این طرح، مبلغین بومی و اعزامی از شهر مقدس قم در جهت برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی به شهرستان‌ها و مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه این مبلغین در جهت ترویج فرهنگ شیعی به نواحی مختلف استان اعزام می‌شوند بیان کرد: در آستانه ایام سوگواری شهادت صدیقه کبری حضرت زهرا (س) در کلیه بقاع شاخص استان و شهرستان‌ها مراسم سوگواری با حضور مردم بر پا شده که در برخی بقاع متبرکه خیمه‌های معرفت دینی با غرفه‌های از جمله کودک، نوجوان، چند رسانه‌ای و مشاوره برپا می‌شود.

معاونت فرهنگی اوقاف فارس خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد مبلغین به شهرستان لارستان و مرودشت اعزام می‌شوند که به ترتیب 17 و 13 نفر هستند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
السلام و علیک یا صدیقه الشهیده
0
0