۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۳۷۹۱۷

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
آغاز تحویل ۲۶ هزار رأس دام سبک به سیل زدگان استان گلستان و ممنوعیت استفاده از عناوین خادم و خادمیاری رضوی در انتخابات از جمله خبر‌های کوتاه آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طی مراسمی با تحویل 145 رأس گوسفند به 5 خانواده روستای «چِن‌سولی» فرآیند تحویل 26 هزار رأس دام سبک به خانواده‌های محروم و سیل زده آق قلا آغاز شد همچنین از 70 جایگاه دام ساخته شده توسط آستان قدس رضوی نیز رونمایی شد.

در این طرح به خانواده‌های محروم که امکان دامداری دارند 19 میش مولد و 10 رأس بره یک تا 3 ماهه تحویل داده می شود، ضمن اینکه به کمک نیروهای جهادی 900 جایگاه دام استاندارد نیز برای این خانواده‌ها در حال ساخت است.

هرگونه استفاده از عناوین خادم و خادمیاری رضوی در انتخابات ممنوع است

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی که در شهرستان‌های مختلف برای شرکت در فرآیند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند، مجاز به استفاده از عناوین خادمی و خادمیاری در تبلیغات انتخاباتی نیستند.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه والا و ارزشمند خدمت در آستان ملکوتی حضرت امام رضا(ع) در قلوب مردم ولایتمدار ایران اسلامی با تأکید تولیت معزز آستان قدس رضوی برای پرهیز از هرگونه شائبه سیاسی این تصمیم گرفته شده و به دفاتر استانی نیز ابلاغ شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: استفاده از این عناوین در تبلیغات انتخاباتی مطابق قوانین مصوب آستان قدس رضوی تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

تشرف 20 نفر به دین مبین اسلام در حرم ثامن الحجج

محمد جواد هاشمی‌نژاد، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از تشرف 20 نفر به دین مبین اسلام در حرم مطهر رضوی طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی و غیر مسلمان در حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند که در بین این گردشگران افرادی با تحقیق و پژوهش در مورد اسلام و قرآن به عنوان مکتب نجات بخش به درجه یقین رسیده و در بارگاه منور رضوی به دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع مشرف می‌شوند.

وی ابراز کرد: این تشرف‌یافتگان پس از مدتی تدبر و مطالعه در آموزه‌های اسلام این دین را به عنوان دینی رهایی بخش، عاقلانه و عاشقانه پذیرفته‌اند و در محضر امام مهربانی‌ها شهادتین را ادا و به دین مبین اسلام تشرف یافته‌اند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: از میان 20 تشرف یافته در سال جاری، 13 مرد و 7 زن از کشورهای سوئد، تایلند، کانادا، افغانستان، هندوستان، روسیه، ژاپن، ایران، رومانی، فرانسه، پرتغال، چین و... به ایران سفر کرده‌ و در حرم هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(ع) با تحقیق و مطالعه دین مبین اسلام را برای خود برگزیدند.

اجتماع بزرگ زائران پاکستانی در حرم مطهر رضوی همزمان با دهه فجر

یک هزار و 500 زائر اردو زبان متشکل از پاکستانی‌های مقیم ایران و لندن و زائرانی از کشور هندوستان در رواق کوثر حرم مطهر رضوی حضور یافتند و از ویژه برنامه‌هایی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود، بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام رضوی، کارشناس مذهبی اردو زبان در جمع این زائران، با تبیین نقش زیارت در شخصیت معنوی و سبک زندگی انسان، یکی از آثار و فواید زیارت ائمه اطهار(ع) را الگوگیری از آنان در تمام ابعاد و زوایای زندگی برشمرد.

برگزاری مسابقه فرهنگی ملی «12 تا 12» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد گفت: در طلیعه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مسابقه بزرگ ملی «12 تا 12» (12 بهمن تا 12 فروردین) با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط آستان قدس رضوی در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص برگزاری این مسابقه توضیح داد: این مسابقه بزرگ در هفت محور متنوع نظیر خوانش متن بیانیه، ارائه ایده، تولید فیلم و پادکست، ارسال آثار هنری در قالب‌های مختلف از قبیل نقاشی، خوشنویسی، طراحی، شعر و داستان با همکاری اعتاب مقدسه و مراکز فرهنگی کشور و با محوریت بارگاه منور امام هشتم(ع) اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد تصریح کرد: مسابقه بزرگ ملی «12 تا 12» با رویکرد ارائه راهکارها برای نقش آفرینی اعتاب مقدسه و موضوع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جمع بندی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت 12ta12.razavi.ir شرکت در این مسابقه یکی از برندگان این رقابت فرهنگی و ملی باشند.

وی در تشریح برگزاری این مسابقه ملی گفت: این مسابقه شامل 88 + 888 جایزه ویژه از قبیل سفر به کربلای معلی، نگین انگشتری متبرک حرم مطهر رضوی، اقامت و پذیرایی با خانواده در مشهد مقدس و قم، شرکت در مراسم غبار روبی و صدها هدیه متبرک و ارزشمند رضوی است و همچنین هر فرد می‌تواند در یک یا چند محور از محورهای هفتگانه در این مسابقه شرکت کند و شرکت در محورهای مختلف فرصت برنده شدن را افزایش می‌دهد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: مراکز علمی، فرهنگسراها، مساجد، مؤسسات فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر ارگان لشگری و نظامی جهت شرکت در این مسابقه و هماهنگی‌ها بیشتر در ساعات اداری می‌توانند با شماره 05132240604 تماس بگیرند./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات