۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۳۷۹۸۴
ائتلاف سائرون:

نخست‌وزیر عراق موظف به اخراج نیروهای آمریکایی است

نخست‌وزیر عراق موظف به اخراج نیروهای آمریکایی است
ائتلاف سائرون عراق تأکید کرد که محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر جدید عراق به اجرای قطعنامه‌ پارلمان برای اخراج نیروهای خارجی به‌ویژه نیروهای آمریکایی از خاک عراق موظف است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رعد المکصوصی، نماینده ائتلاف سائرون(وابسته به جریان صدر عراق) با تأکید بر اینکه حاکمیت عراق چندین بار از سوی آمریکایی‌ها نقض شده و مجلس نمایندگان در این راستا قطعنامه‌ای برای اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور تصویب کرده است، گفت: اجرای این قطعنامه از سوی دولت الزام‌آور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث‌های گسترده‌ای بین مقامات عراقی و آمریکایی برای تهیه کردن مکانیزم پایان بخشیدن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق جاری است، افزود: محمد توفیق علاوی،‌ نخست‌وزیر جدید عراق، موظف است تصمیم پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از کشور را حتی در صورت عدم تعهد به انجام این کار، عملی کند.
 
کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نیز تصویب این قطعنامه را تأیید کرده و حضور نیروهای خارجی در عراق پس از پیروزی بر داعش را نقض حاکمیت و غیر موجه توصیف کرد. این قانون تمامی نیروهای خارجی اعم از نیروهای ناتو و ترکیه را شامل می‌شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات