۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۶۳۸۰۲۸
فرمانده سپاه کردستان:

دانشگاه باید دانشجوی انقلابی تربیت کند

دانشگاه باید دانشجوی انقلابی تربیت کند
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: دانشگاه باید دانشجوی انقلابی و متخصص تربیت و تحویل جامعه دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سیدصادق حسینی در آئین تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان که با حضور مسئولان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی خون هزاران شهیدی‌ست که تقدیم انقلاب اسلامی شده و امروزه باید همه مسئولان و مردم قدردان نظام باشند.

وی به نقشه راهی که توسط رهبر معظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب نگاشته شده، اشاره کرد و گفت: باید همه مسئولان برای شکوفایی نظام و انقلاب در راستای تحقق فرامین رهبری گام بردارند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با مقایسه وضعیت آموزشی و دانشگاه‌های کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه علمی فعلی ایران به هیچ وجه قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست چراکه اکنون در بالاترین رتبه علمی در جهان یعنی رتبه بیستم قرار داریم.

وی افزود: همچنین در بخش فضایی به پیشرفته‌ترین مراکز سیستم پرتاب‌های موشک و ماهواره مجهز شده و پیشرفت‌های زیادی در حوزه علمی، فنی، پزشکی، کشاورزی، ریل‌سازی، سدسازی،فرودگاه‌ها و حمل و نقل به خودکفایی رسیده‌ایم که این افتخاری بسیار بزرگ برای این انقلاب و نظام است.

سردار حسینی بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب دیکتاتوری بر کشور حاکم بود اما اکنون خود مردم در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب مسئولان ارشد کشوری مشارکت و نقش تعیین‌کننده داشته و خودشان در هر جایگاهی که هستند، می‌توانند مسئول و یا مفید و موثر باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در ساختن جامعه‌ای با مبنای ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش کنند، یادآور شد: مقام معظم رهبری به علم و فناوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و این نکته در اکثر سخنرانی‌های ایشان مشهود است، بنابراین باید اساتید، دانشجویانی متخصص و متعهد تربیت کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تاکید کرد: دانشگاه باید دانشجوی انقلابی تربیت کند و بین علم، انقلاب و صنعت در دانشگاه آشتی و همسویی باشد تا دانشجویان فارغ‌التحصیل انقلابی و متخصص تحویل جامعه داده شود.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به ما هویت و از یوغ استعمارگران بیرون کشیده و اکنون در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و در حوزه صنایع دفاعی، علاوه‌بر تولید نیازهای داخلی، تولیدات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر کرده که این امتیاز و افتخار بزرگ برای ایران اسلامی است.

سردار حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود به شهادت سردار سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی؛ برجسته‌ترین فرمانده مبارزه جهادی، توسط آمریکا ترور و سران مزدور آمریکایی با تفکر اینکه فرمانده مقاومت دیگر بین ما نیست، از معامله قرن رونمایی کرده اما غافل از اینکه خودشان در حال استیضاح هستند!/1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات