۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۳۸۰۸۸
مدیر حوزه علمیه فارس تشریح کرد؛

ابعاد قوی شدن کشور در عرصه های مختلف

ابعاد قوی شدن کشور در عرصه های مختلف
مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص قوی شدن کشور، گفت: کشور باید در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی پیشرفت کند.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تعبیر هبر انقلاب از سپاه قدس به عنوان رزمندگان بدون مرز در خطبه های نماز جمعه اخیر تهران، گفت: این تعبیر یک تعبیر راهبردی و نشان دهنده نوع نگاه رهبر انقلاب به جهان اسلام است.

حجت الاسلام استوار میمندی حفظ منافع امت اسلامی در برابر دشمنان مورد تاکید قرار داد و افزود: سپاه قدس به عنوان رزمندگان بدون مرز از کیان مستضعفین دفاع می کنند.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه یکی از وجوه مهم خطبه رهبر انقلاب در نماز جمعه تاریخی تهران اشاره به مسئله قوی شدن کشور بود، عنوان کرد: کشور باید در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی پیشرفت کند.

وی قوی شدن کشور در عرصه علمی را منوط به پیشرفت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: حوزه و دانشگاه باید به جای مدرک گرایی علم را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به پیشرفت های کشور در قدرت نظامی در سال های پس از انقلاب اظهار داشت: باید با بومی سازی فرهنگ ایرانی اسلامی قدرت فرهنگی کشور را افزایش دهیم.

مدیر حوزه علمیه فارس جنگ نرم را برای قوی شدن فرهنگی کشور خطر جدی دانست و ابراز کرد: باید مردم در مقابل تهاجم فرهنگی غرب واکسینه شوند.

وی قوی شدن اقتصادی را در گرو توجه به توان داخلی کشور دانست و افزود: باید به جای نگاه به خارج به منابع فراوان و نیروی انسانی جوان در داخل کشور توجه کنیم.

حجت الاسلام استوار میمندی با انتقاد از مصرف گرایی، گفت: نهادینه شدن الگوی صحیح مصرف کمک فراوانی به پیشرفت اقتصادی کشور خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس با بیان اینکه مسؤولان باید در مقابل مستکبران ایستادگی کنند، عنوان کرد: هر عاقلی تاریخ ایران را بخواند و نوع مواجهه کشورهای غربی با ایران را در دوران قاجار، پهلوی و انقلاب اسلامی مورد توجه قرار دهد به این نتیجه خواهد رسید که غرب قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به مبانی اومانیستی جهان غرب، اظهار داشت: غربی ها تنها براساس منافع خود تصمیم می گیرند و منافع خود را با مصالح ملی ایران گره نمی زنند.

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: تجربه نشان داده است که اروپایی ها در مقاطع مختلف به قول های خود عمل نکرده اند و منافع آمریکا را ترجیح داده اند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات