۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۳۸۱۲۷
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

عمل به قرآن، سبب حل مشکلات می شود

عمل به قرآن، سبب حل مشکلات می شود
امام جمعه اهواز گفت: اگر جهانیان از قرآن و عترت بهره‌مند شوند، مشکلی در جهان نخواهد بود و با عمل به قرآن بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز، پیش از ظهر امروز در جشنواره قرآن و عترت مقطع ابتدایی شاوور با ابراز امیدواری از اینکه ادامه دهنده راه شهدا باشیم، خاطرنشان کرد: شهدای عزیز برای سربلندی امت اسلامی در مسیری که امام راحل ترسیم کرد، گام برداشتند؛ از این رو همه ساله دهه فجر را که یادآور پیروزی انقلاب اسلامی است، گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شیعیان ۵ وظیفه نسبت به قرآن کریم دارند، عنوان داشت: در منطقه شاوور علی رغم کمی امکانات، اما دانش آموزان آن در مسائل قرآنی برترین هستند، چنین موفقیت‌هایی علی رغم کمی امکانات الگوگرفته شده از زندگانی حضرت زهرا (س) است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) علی رغم اینکه فرزند خاتم انبیاء و برترین انسان‌ها است، اما زندگی در خانه کوچک و ساده را برگزید، افزود: زندگانی چنین بانویی الگوی ساده زیستی در عین کمی امکانات است؛ زندگانی فاطمه الزهرا (س) سراسر خیر و برکت بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: نخستین وظیفه در قبال قرآن کریم آن است که کتاب خدا را به عنوان نسخه هدایت و نجات بشریت و عامل وحدت مسلمانان قبول داشته باشیم، همچنین باید قرآن کریم را صحیح بخوانیم.

وی با تأکید بر اینکه معانی آیات قرآن کریم باید دانسته شود، افزود: تدبر و تعمق در آیات قرآن کریم بسیار ضروری است، قرآن با همه کتاب‌ها تفاوت دارد و تنها «مطهرون» هستند که می‌توانند به نهان آن دست پیدا کنند و این رسیدن از طریق ارتباط با انسان‌های کامل حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه قرآن و عترت دو بال پرواز هستند، خاطرنشان کرد: با چنگ زدن به این دو به طهارت باطن جهت درک معانی قرآن نیازمندیم، انسان با پاک شدن، از قرآن بهره برداری کامل خواهد داشت.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه باید به دستورات قرآن کریم عمل شود، گفت: حلقه مفقوده در جامعه اسلامی عدم عمل به آموزه‌های قرآنی است، مشکل از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عدم راه یافتن قرآن به زندگانی می‌باشد، قرآن کریم و عترت قانون اساسی نظام مقدس اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه رفتار‌های اهل بیت (ع) به معنای واقعی در زندگی راه پیدا نکرده است، اظهار داشت: اگر جهانیان از قرآن و عترت بهره‌مند شوند، مشکلی در جهان نخواهد بود و با عمل به وظایف ۵ گانه نسبت به قرآن بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات