۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۳۸۲۹۴

خائنین قرن

خائنین قرن
رییس جمهوری تاجر آمریکا با نگاه به انتخابات ۲۰۲۰ برای جلب حمایت یهودی‌ها با رونمایی از معامله قرن قصد دارد با روش تجاری یک منازعه و چالش تاریخی را - آن‌هم به صورت یکطرفه- حل و فصل کند، معامله‌ای که این روز‌ها به سرقت قرن معروف شده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، رییس جمهوری تاجر آمریکا  با نگاه  به انتخابات 2020 (‌برای جلب حمایت یهودی ها) با رونمایی از «معامله قرن» قصد دارد با روش تجاری یک منازعه و چالش تاریخی را - آن‌هم به صورت یکطرفه- حل و فصل کند، معامله ای که این روزها به «سرقت قرن» معروف شده است.

طبق معامله ترامپ، کل کشور آینده فلسطین -به استثنای 12 کیلومتر مرز نوار غزه و مصر- به غیر از رژیم صهیونیستی  مرز مشترکی با هیچ کشور خارجی دیگری نخواهد داشت و عملا فلسطین محصور در رژیم اسرائیل خواهد شد.

معامله ای که البته با واکنش های جهانی همراه شد تا جایی که اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای این معامله را رد کرد. اما تراژدی این ماجرا آن است که این واکنش های جهانی هم نتوانست کشورهای مرتجع و خودفروخته عربی را بیدار کند تا درمقابل هر اتفاقی در برابر آمریکا کرنش نکنند.

سکوت یا حمایت علنی کشورهای عربی با طرح ننگین آمریکایی تا جایی بود که کابینه سعودی از طرح «معامله قرن» به عنوان «تلاش آمریکا برای توسعه طرح فراگیر صلح» تقدیرکرد.

حتی صوری بودن نشست اضطراری اتحادیه عرب  برای حمایت از ملت فلسطین آنقدر آشکارا و نفرت انگیز بود که یک مقام ارشد آمریکایی تصمیم اتحادیه عرب در نشست قاهره را تنها با هدف آرام کردن مقامات فلسطینی توصیف کرد.

هرچند «معامله قرن» ماسک را از چهره رژیم‌های عربی خائن که زمینه ساز دخالت قدرت‌های بیگانه در منطقه می شوند، را آشکار ساخت اما  بار دیگر امت عربی و اسلامی را بیدار و گرد قدس و فلسطین، متحد کرد.

منبع : صبح نو

ارسال نظرات