۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۳۸۳۵۰
ریس دانشگاه ادیان و مذاهب:

شناخت رهبر معظم انقلاب از وحدت و تقریب بی نظیر است

شناخت رهبر معظم انقلاب از وحدت و تقریب بی نظیر است
حجت الاسلام نواب با بیان این که شناخت رهبر معظم انقلاب از وحدت و تقریب بی نظیر است، گفت: تا زمانی که ایشان هستند در زمینه تقریب مذاهب دغدغه ای نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب در نشست انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب که امروز به همت دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب در سالن امام موسی صدر این دانشگاه برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر تصریح کرد: امروز نگرانی در زمینه تقریب مذاهب وجود ندارد بلکه نگرانی ما مربوط به آینده است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: هیچ فردی همانند رهبر معظم انقلاب تقریب را نمی شناسد و می توان گفت در طول تاریخ چنین شخصیتی وجود نداشته است به گونه ای که ایشان بیان می کنند در سن 17 سالگی در کوچه های بغداد به دنبال اخوان المسلمین بودم تا با آنها صبحت کنم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب زمانی در زمینه جریانات مصر سخن می گویند که هیچ کس اخوان را نمی شناخت بنابراین چنین فردی تقریب شناس واقعی است و تا زمانی که ایشان هستند در زمینه تقریب نگرانی وجود ندارد.

حجت الاسلام نواب با اشاره به برخی فتواهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتدا به علمای اهل تسنن گفت: بسیاری از دانشجویان اهل سنت که در دانشگاه های خارجی درس می خوانند برای اقامه نماز جمعه به یک دانشجوی عادی اقتدا می کنند که شاید حتی کم ترین اطلاعی از احکام شرعی نداشته باشد اما رهبر معظم انقلاب بیان می کنند هر شیعه ای پشت سر این فرد نیز نماز بخواند، نمازش صحیح است که چنین فتواهایی در طول تاریخ وجود نداشته و می توان گفت شبه معجزه است.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شخصی همانند رهبر معظم انقلاب نمی شناسیم که اهل سنت را بشناسد و در زمینه تقریب کار کرده باشد و باید تلاش کرد این تفکر عمیق و ماندگار شود؛ خدا را شاکر هستیم که در زمان فقیه عادلی هستیم و فهمش از وحدت مسلمین بی بدیل و بی نظیر است./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات