۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۵۱۰
با برگزاری سومین دوره انتخابات؛

اعضای شورای مرکزی هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه انتخاب شدند

اعضای شورای مرکزی هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه انتخاب شدند
سومین دوره انتخابات شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه برگزار شد و هفت نفر به عنوان اعضای مرکزی این شورا انتخاب شدند.

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه اظهار کرد: این شورا پس از بیان سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه علمیه، در سال 94 در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه تشکیل شد.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه ادامه داد: به مرور زمان مجموعه های فراوانی، به شورای هماهنگی گروه های تبلیغی حوزه علمیه پیوستند به گونه ای که امروزه هشتاد گروه فعال فرهنگی حوزوی از جمله خبرگزاری رسا، کانون طلوع و اساتید ولایی عضو شورا هستند.

وی در ادامه به اهداف شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه اشاره کرد و گفت: تلاش برای انقلابی تر ماندن حوزه علمیه، مبارزه با سکولاریزم در حوزه و پیگری منویات رهبر معظم انقلاب از اهداف این شورا به شمار می رود؛ مجموعه های عضو این شورا هر کدام براساس اهداف و اساسنامه خود فعالیت می کنید و خط فرمانی بر هیچ کدام حاکم نیست اما در زمان های مقتضی مواضع سیاسی مشترکی می گیرند.

حجت الاسلام مقدمی امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان حوزه علمیه و نظام را از وظایف شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه دانست و گفت: براساس این وظیفه، فعالیت این شورا در قالب نامه نگاری، بیانیه، تومار و دیدار با اساتید و بزرگان حوزه علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس اساسنامه شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه، هر سال با برگزاری انتخابات هفت نفر به عنوان اعضای شورای مرکزی انتخاب می شوند که در سومین دوره انتخابات این شورا، حجج اسلام والمسلمین فاطمی نیا، گرجی، غفاری فر، شعبان زاده، سیدصمد موسوی، عبداللهی و محمود مقدمی برای شورای مرکزی انتخاب شدند.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه علمیه در زمینه فعالیت شورای مرکزی این شورا گفت: شورای مرکزی هر هفته تشکیل جلسه می دهد تا با رصد حوادث پیش نویس لازم برای موضع گیری را تدوین کند که پس از نظر خواهی و تکمیل آن، برای پیگیری اقدام می کند؛ البته براساس اساسنامه جدید، انتخابات شورای مرکزی هر دو سال برگزار می شود./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 8
مصطفی رستمی
ارسال نظرات