۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۳۸۵۳۷

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی
افتتاح ۱۲ خانه قرآنی در منطقه رضویه مشهد و برنامه ریزی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد از جمله خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حبیب الله آسوده در مراسم افتتاح خانه های قرآنی در منطقه رضویه مشهد با اشاره به اینکه هرچه خانواده ها قرآن محور باشند، تربیت نسل، ارزشمندتر است، ادامه داد: شناسایی خانه های مددجویان مستعد و علاقه مند برای راه اندازی خانه قرآن انجام شده است که برای اولین گام این طرح، ایجاد ۱۱۰ واحد قرآنی در مشهد تا پایان امسال مدنظر هست که بخش بیشتری از این کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر ۱۲ خانه قرآنی در منطقه رضویه مشهد آغاز بکار کرده است، افزود: با ایجاد خانه های قرآنی قصد داریم تا آموزش های قرآنی را بدون هدر رفتن وقت و هزینه به درون خانواده و محلات زندگی آنها ببریم تا خانواده های قرآنی را تربیت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از تعمیم و گسترش این طرح در صورت موفقیت به سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در واقع با راه اندازی این خانه ها دغدغه و هزینه خانواده های مددجو کاهش می یابد.

وی از ثبت خانه های قرآنی در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی و مجوز دار شدن آنها خبر داد و گفت: این خانه ها همچون یک موسسه قرانی فرایند قرآنی را شامل تجوید، روان خوانی، روخوانی و مفاهیم انجام میدهد و به ساکنین تا شعاع هزار مترمربعی خود نیز خدمات قرآنی می دهد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی یادآور شد: در این خانه ها علاوه بر قرآن، معارف اسلامی با رویکرد امام رضا شناسی و سیره رضوی آموزش داده می‌شود.

شایسته ذکر است ۹۵ درصد منطقه رضویه روستایی است که کمیته امداد این اداره از حدود ۱۱ هزار نفر و نزدیک به ۳ هزار خانوار حمایت می کند

برنامه ریزی برای ساخت۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مراسم افتتاح یک باب مسکن مددجوی کمیته امداد اداره یک مشهد به نمایندگی از واحدهای دیگر قابل بهره برداری در استان و در ایام الله دهه فجر، با اشاره به اینکه ۴۰ درصد سبد اقتصادی خانوار مربوط به بخش مسکن است، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی ساخته شده است که امیدواریم این رقم در پایان سال به ۲ هزار مورد برسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به مشهد مقدس در سال جاری گفت و ادامه داد: در این سفر تعهد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن داده شد که ۴ هزار واحد آن مربوط به مددجویان کمیته امداد ساکن در روستاهای استان و حاشیه شهر مشهد می شود که با این اقدام باری از دوش مددجویان مستاجر برداشته خواهد شد.

آسوده با اشاره به اینکه برای کمک به خرید مسکن مددجویان اصل بر سند دار بودن خانه است، اعلام کرد: اکنون در مشهد مقدس بیش از ۱۰ هزار خانوار مستاجر هستند که باید با کمک خیران و نیکوکاران، سازمان های دولتی و خصوصی به خانه دار شدن انها کمک کرد.

شایسته ذکر است: این واحد مسکونی در زمین به مساحت ۶۳ مترمربع با ۱۷۲ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد، بانکها و مشارکت خیران احداث و در ششمین روز از دهه مبارکه فجر با حضور فرماندار مشهد و مسئولان استانی و محلی این نهاد در شهرک سیدی مشهد به بهره برداری رسید.

همچنین در ادامه این برنامه از کارگاه طرح اشتغال یک بانوی سرپرست خانوار که زمینه اشتغال برای ۵۰ بانوی سرپرست دیگر را فراهم کرده بود، بازدید و بمنظور تجلیل و یادبود ایام، هدایایی به هر ۲ خانواده مسکن واشتغال اهدا شد.

ایجاد ۱۳ تا ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان

حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در برنامه رادیویی کارنامه در صدای مرکز خراسان رضوی با اعلام اینکه در دهه فجر پروژه های عمرانی و طرح های اشتغال همچون دیگر ایام سال انجام می شود چرا که پایداری کوخ نشینان، پایداری نظام را دربردارد، افزود: با انسجام لازم همه جانبه می توانیم در کاهش فقر موثر باشیم و مشکلات خانوارهای نیازمند را حل و فصل کنیم.

 وی مهمترین بخش توانمندسازی را که از افتخارات نظام است، اشتغال عنوان کرد و افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امسال تخصیص داده شده که با این رقم باید،  ۱۳ تا ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان توسط این نهاد ایجاد شود.

آسوده با عنوان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات تخصیصی به بخش اشتغال جذب و تبدیل به اشتغال شده است، ادامه داد: درتلاش هستیم ۱۰۰ درصد اعتبارات تا پایان سال جذب شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اعلام کرد: اکنون قریب به ۵۰ هزار طرح اشتغال توسط خانوارهای تحت حمایت جاری است که از محل کسب و کار این طرح ها حدود هزار میلیارد تومان درآمد داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد سبد اقتصادی خانوار مربوط به بخش مسکن است، اظهار کرد: امسال ۱۸۵۰ واحد مسکن مددجویی ساخته شده است که امیدواریم این رقم در پایان سال به ۲ هزار مورد برسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به مشهد مقدس در سال جاری گفت و ادامه داد: در این سفر برای سال آینده تعهد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن داده شد که ۴ هزار واحد آن مربوط به مددجویان کمیته امداد استان می شود که در این خصوص شناسایی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

آسوده با اشاره به اینکه برای کمک به خرید مسکن مددجویان اصل بر سند داشتن خانه است، اعلام کرد: با کمک خیران و نیکوکاران و سازمان های دولتی و خصوصی می توان افراد زیادی را خانه دار کرد و مهمترین دغدغه کمیته امداد فقط رفع مشکلات مسکن نیازمندان است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در مشهد مقدس بیش از ۱۰ هزار خانوار مستاجر هستند، ادامه داد: در این استان بیش از ۱۷ هزار خانوار در شهرها و بیش از ۱۷ هزار خانوار روستایی در واحدهای استیجاری سکونت دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی امور فرهنگی ارائه شده به مددجویان را در قالب اردوهای زیارتی وکلاسهای آموزش خانواده دانست و افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار مددجو از سراسر کشور در قالب اردو به مشهد مقدس اعزام شدند که ۳۰ درصد آنها زیارت اولی بودند.

آسوده با عنوان اینکه یکی از افتخارات ما حمایت کمیته امداد از ۳۰ هزار دانش آموز و ۴ هزار دانشجوست، افزود: ۴۵  دانشجوی تحت حمایت در مقطع دکترا و در رشته های مختلفی مانند فیزیک، هواوفضا، دندانپزشکی، دارو و شیمی و دیگر رشته ها در حال تحصیل هستند که جزو افتخارات نظام نیز محسوب می شوند.

وی با اعلام اینکه دلایلی مانند فوت، بیماری، سالمندی و از کارافتادگی سرپرست و طلاق از مهمترین دلایل حمایت کمیته امداد از خانوارهای نیازمند است، افزود: نیازمند بودن شرط اساسی برای حمایت کمیته امداد از افراد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه اکنون۲۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، اعلام کرد: درصدد هستیم تا باتوجه به شرایط سخت اقتصادی با حساسیت بیشتری نسبت به امور نیازمندان و مددجویان رسیدگی شود.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان

نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان با حضور معاون استاندار، سردارنظری فرمانده سپاه امام رضا و مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در حسینیه امام خمینی افتتاح شد./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات