۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۳۸۶۹۹
فعال فرهنگی افغانستان:

مقاومت تنها گزینه پیش روی ملت ها است

مقاومت تنها گزینه پیش روی ملت ها است
معصومی گفت: مقاومت عاقلانه این است که ما در برابر تهاجم، سلطه گری، حرص، بداخلافی، تکبر و خودخواهی آمریکایی ها که از خوی و خصلت آن ها است، بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید عبدالحمید معصومی، از چهره های جهادی و نخبگان مهاجر افغانستانی در کنفرانس بین المللی «شهید سلیمانی، جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» که بعداز ظهر امروز در هتل آفتاب ولایت برگزار شد، مقاومت را تنها گزینه پیش رو در شرایط امروز دانست و گفت: مقاومت شاید در بعضی موارد انتخابی باشد اما امروز یک ضرورت است.

معصومی اظهار کرد: در هجوم شوروی سابق به افغانستان هم به سرزمین، هم به آیین و هم به استقلال و آزادی مردم حمله شد، مردم افغانستان در آن زمان با رشادت بی نظیر به پا خاستند و در قیامی که چند سال به طول انجامید توانستند جهاد مردم افغانستان را به سرانجام برسانند و شوروی را شکست دهند اما دیری نپایید که آمریکا به عنوان دزدی دیگر و با لباس دوستی و قیافه ای به ظاهر کمک کننده وارد افغانستان شدند و نقاط کلیدی را در اختیار گرفتند و برخی ادارات را نیز با واسطه کنترل می کنند.

نخبه افغانستانی به مداخله آمریکا در امور داخلی افغانستان اشاره و ابراز کرد: در زمان تسلط روس ها در افغانستان کسی اجازه نداشت علیه اهداف و منافع روس سخن بگوید؛ امروز نیز حتی یک وزیر و نماینده افغانستانی نمی تواند علیه آنچه آمریکایی ها می گویند، سخن بگوید و حتی اسرائیل را محکوم کند.

وی افزود: آمریکایی ها در افغانستان به فرهنگ و عزل و نصب مقامات تسط دارند، در گذشته همه به مردم افغانستان افتخار می کردند اما اکنون نگاه ها عوض شده و به مردم افغانستان با ترحم نگاه می کنند.

معصومی به ایستادگی در برابر خوی و خصلت آمریکایی ها تأکید و بیان داشت: آنچه آمریکا را به موجودی مضر تبدیل کرده است خوی و خصلت آن ها است، مقاومت عاقلانه این است که ما در برابر تهاجم، سلطه گری، حرص، بداخلافی، تکبر و خودخواهی آمریکایی ها که از خوی و خصلت  آن ها است، بایستیم.

این چهره مطرح افغانستانی گفت: امروز آمریکا در برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان هم پول های هنگفتی از آن ها می گیرد و هم به آن ها طعنه می زند و به آنها «گاو شیرده» می گوید، این ام الفساد، از اسرائیل حمایت می کند و به همین واسطه این رژیم حتی قطعنامه های شورای امنیت را نمی پذیرد و آب از آب تکان نمی خورد.

وی با اشاره به معامله ننگین قرن و بی شرمی آمریکایی ها در مطرح کردن آن، اظهار کرد: آمریکایی ها ورژیم صهیونیستی با کمال بی شرمی روی فلسطین معامله کردند و توافق کردند که فلسطین یک کشور کوچک، بی سلاح و بی ارتش باشد. کجایند سلحشوران اسلام؟ کجایند آن دلیران قوی دل؟ کجایند آن متفکران قلم به دست؟

معصومی با بیان این که شهید حاج قاسم سلیمانی درباره شهید سردار سلیمانی حق امنیت به گردن مردم دارد، ابراز کرد: آمریکایی ها باید بدانند اگر به این مرد سلحشور شلیک کردند، فقط به یک فرد شلیک نکرده اند بلکه به میلیون ها نفر شلیک کرده است، شهید سلیمانی در برابر داعش متحجر و خنجر به دستان جاهل ایستاد، داعش به وسیله ایشان عقب نشینی کرد و شکست خورد.

وی به مبارزه با سلطه گری و مداخله گری آمریکا تأکید و بیان داشت: هر فردی با هر توان و قدرت و امکاناتی که دارد باید مقاومت فرهنگی، سیاسی و نظامی را علیه آمریکا به کار ببرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات