۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۷۳۵
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

نماینده مجلس نباید از دشمن هراس داشته باشد

نماینده مجلس نباید از دشمن هراس داشته باشد
حجت الاسلام سعیدی بر ضرورت حضور آگاهانه در انتخابات تأکید کرد و گفت: در انتخاب مشاور مراقب باشید نمایندگانی انتخاب کنید که ترسو نباشند و از تشر آمریکا نهراسند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی درسلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود با اشاره به انتخابات پیش رو و انتخاب نماینده اصلح، گفت: در اسلام روایات زیادی در رابطه با مشورت برای انتخاب صحیح در اختیار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه مشورت از عواملی است که در دین اسلام به آن سفارش شده است افزود: مشورت تجمیع عقل‌ها است و گاهی ممکن است مسائلی به ذهن من برسد که به ذهن دیگری نرسد و یا برعکس مسائلی به ذهن دیگری برسد که به ذهن من نرسد و باید مشورت کرد.

حجت الاسلام سعیدی یکی از صفات انسان عاقل را مشورت کردن دانست و با بیان اینکه مشورت حرکت در مسیر صحیح و عین هدایت است، اظهار داشت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، با انسان جاهل و متکبر و خود برتربین  و استبداد رای مشورت نکنید.

وی ادامه داد: پیامبراکرم (ص) به امیرمومنان (ع) می‌فرماید، با انسان ترسو مشورت نکنید که ادامه راه را برای انسان مشکل می‌کند و اجازه نمی‌دهد به راه حل فکر کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی بر حضور آگاهانه در انتخابات تأکید کرد و گفت: در انتخاب مشاور مراقب باشید تا بتوانید نمایندگانی را انتخاب کنید که ترسو نباشند و ولایت پذیر باشند و از رهبرشان درس شجاعت بگیرند. 

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: مشورت با انسان حریص و بخیل انسان را از هدف خودش دور خواهد کرد، چرا که انسان حریص همه چیز را برای دیگران تزئین می‌کند و واقیعت را می‌پوشاند.

به گفته وی با انسان مستبد به رای نیز مشورت نکنید چرا که مشورت فکر انسان را باید ارتقا بدهد و در مشورت تنها داشتن علم کافی نیست، مشورتی کار ساز است که همراه با تجربه باشد.

وی با اشاره به اینکه از افراد انقلابی که سال‌ها در مسیر انقلاب هستند برای انتخاب نماینده اصلح مشورت کنید، اظهار داشت: مراقب باشید جو گیر تبلیغات کاندیدا‌ها نشوید و به افراد انقلابی و خبره‌ای که در مسیر امام و رهبری هستند مشورت کنید.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: برای حضور در انتخابات با انسان های سست اندیش و سطحی نگر مشورت نکنید و فریب زیبایی‌های ظاهر را نخورید.

وی داشتن شهرت را ملاک عقلانیت ندانست و گفت: با کسی که عقل او را تأیید نمی‌کند مشورت نکنید، حتی اگر مشهور باشد، چرا که مشهور بودن دلیل بر عاقل بودن نیست.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: همه مسائلی که برای کشور طی چهل سال گذشته رخ داده است اگر به عنوان تجربه از آن‌ها استفاده شود و زیر بار ظلم نرویم پیروزی از آن ما است.
 
حجت الاسلام سعیدی در ادامه یادآور شد: تشییع باشکوه سردار سلیمانی مانند خاری در چشم دشمن بود و چنین تشییع و بزرگداشتی را دشمن باور نداشت.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی چنین تشییع باشکوهی نشده بود دشمن تصور می‌کرد مردم از انقلاب و آرمان‌ها خسته شده اند، چرا که مخاطب مستقیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که شهید حاج قاسم سلیمانی فریاد می زد، ترامپ بود.

وی افزود: در حالیکه سردار رشید اسلام ترامپ را به عنوان قمارباز به دنیا معرفی می‌کند، اما برخی دیگر در داخل کشور ترامپ را نسبت به رؤسای جمهور دیگر آمریکا باهوش‌تر معرفی می‌کنند.

به گفته وی از دوراندیشی رهبری بود که سال‌ها قبل و قبل از آغاز مذاکرات اعلام کرد به آمریکا خوشبین نیست، اما توجهی نشد تا امروز که به همه ثابت شود آمریکا قابل اعتماد نیست، اما‌ ای کاش از رهبری تبعیت کرده بودند تا متحمل این همه هزینه نشویم.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات