۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۳۸۷۷۴
با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی؛

مراسم افتتاحیه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی برگزار شد

مراسم افتتاحیه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی برگزار شد
مراسم افتتاحیه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

توجه به نعمات و برکات الهی از مؤلفه های دانشی و اخلاقی است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام زهادت در ابتدای این مراسم توجه به نعمات و برکات الهی را از مؤلفه های دانشی و اخلاقی برشمرد و عنوان کرد: امروز همه ما باید نسبت به تبیین ایام الله و برکات انقلاب اسلامی احساس وظیفه داشته باشیم.

رییس مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت های طاغوتی از مصادیق بارز ایام الله به شمار می رود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری همایش های علمی همچون همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدواریم این نشست و همایش ‌ها، رضایت الهی را کسب و در راستای تکامل عبودیت انسان تأثیرگذار باشد.

ارسال 195 مقاله به دبیرخانه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی

همچنین حجت الاسلام گرجیان دبیر این همایش ملی در ادامه از ارسال 195 مقاله به دبیرخانه این همایش ملی خبر داد و گفت: از میان همه این مقالات، 100 مقاله در نهایت مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به بعد بین المللی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی ادامه داد: این همایش در سطح ملی تدارک دیده شده است، اما بعد بین المللی آن نیز شایان توجه است، زیرا بسیاری از مقالات در سطح بین المللی نگاشته شده بودند.

حجت الاسلام گرجیان با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم آموزه های حکمت اسلامی به بعد اجتماعی جامعه نیز ورود پیدا کند، تأکید کرد: انتظار می رود خروجی این همایش ملی در راستای ین موضوع بسیار مهم گام های جدی و اساسی بردارد.

حکمت اسلامی اندیشه های مارکسیستی را در میان جامعه زمین گیر کرد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عباسی نیز در این همایش ضمن اشاره به نقش علوم عقلی در انقلاب اسلامی تأکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی نظریه تحول اجتماعی به عنوان یک نظر چپ گرایانه و مارکسیستی که جهان بینی اش مبتنی بر اندیشه ماتریالیست دیالکتیک بود، شناخته می شد، اما انقلاب اسلامی این خیال باطل را نابود کرد و تحول اجتماعی را با تکیه بر علوم عقلی برخاست از فرهنگ قرآنی و اسلامی رقم زد.

رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه حکمت اسلامی اندیشه های مارکسیستی را در میان جامعه زمین گیر کرد و از این طریق به تفکر انقلابی یاری رساند، ابراز کرد: حکمت اسلامی در طول تاریخ فراز و فرودهای بسیاری داشته است، اما چراغش با همه این فراز و نشیب ها در حوزه های علمیه روشن ماند.

وی با اشاره به نقش حکمت اسلامی در آینده انقلاب اسلامی اظهار داشت: حکمت اسلامی باید در زمینه علوم انسانی جدید نیز ایفای نقش داشته باشد؛ امروز شکل گیری فلسفه های مضاف ما را به سوی این موضوع بسیار مهم سوق می دهد و باید این جریان را با جدیت ادامه دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

گفتنی است، همايش ملی «نقش حکمت اسلامي در انقلاب اسلامي» در راستای تبيين امتدادات اجتماعی حکمت اسلامی و در اجابت دعوت رهبر معظم انقلاب بر ورود نهادهای حِکمی-فلسفی به ترسيم رويکردهای عملی و اجتماعی و تبيين نقش محوری نظريّات فلسفي در شکل گيری بنيادی ترين رويدادهای اجتماعی شکل گرفته است.

قابل ذکر است، این همایش عصر امروز با ارائه گزارش رؤسای کمیسیون های تخصصی این همایش ملی به کار خود پایان خواهد داد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات