۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۳۸۷۸۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

مجلس کارآمد به دنبال اجرایی شدن عدالت در سطح جامعه است

مجلس کارآمد به دنبال اجرایی شدن عدالت در سطح جامعه است
مدیر‌ حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ویژگی مجلس کارآمد، گفت: مجلسی کارآمد است که به دنبال اجرایی شدن عدالت در سطح جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور  در نشست با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: 500 مدرسه علمیه در کشور فعالیت دارد که 412 مدرسه در سطح یک و دو و مابقی در سطح سه و چهار فعالیت دارند.

وی افزود: 110 هزار نفر تاکنون در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور فارغ التحصیل شده‌اند و در حال حاضر 82 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه بودجه 190 میلیارد تومانی در سال 99 برای حوزه‌های علمیه خواهران تصویب شده است، گفت: هم اکنون 16 رشته در سطح سه و چهار رشته در سطح چهار در دانشگاه‌های حوزه علمیه دختران تدریس می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کلان کشور مانند وزارت کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناروی، بهزیستی و از بانوان طلبه حوزه‌های علمیه برای هم اندیشی در خصوص کاهش معضلات اجتماعی استفاده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تاکید کرد: زنان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های اجتماعی، دینی و تربیتی دارند و باید از این ظرفیت‌های آنها به خوبی بهره برداری و بویژه سطح توانمندی تربیتی و اجتماعی زنان در جوامع سنتی را افزایش دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مجلس کارآمد گفت: مجلس کارآمد باید برگرفته از انقلاب باشد، باید به فکر حل مشکلات مردم باشد و به دنبال مایوس کردن دشمنان کشور باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: مجلسی کارآمد است که به دنبال اجرایی شدن عدالت در سطح جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی حوزه علمیه در کشور پرورش نیروی کنشگر اجتماعی است، گفت: از مهمترین اهداف حوزه علمیه افزایش اثرگستری بانوان در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار داشت: هدف مدارس علمیه تربیت توام علمی، تربیتی، دینی و اجتماعی طلاب و تحصیل کردگان علوم حوزی است.

وی افزود: هم اکنون از جمع 9 نفره شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه سه نفر خانم عضو هیئت هستند که به دستور مقام معظم رهبری این عدد به چهار نفر افزایش می‌یابد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات