۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۳۸۶۷۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

فعالیت های قرآنی سبب استواری هویت ایرانی می شود

فعالیت های قرآنی سبب استواری هویت ایرانی می شود
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: اگر بخواهیم هویت ایرانی را استوار نگه داریم، باید فعالیت های قرآنی را در سطح کشور گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور صبح امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام برگزار شد اظهار کرد: مسئله قرآن امروزه در سطح جامعه و کشور بسیار جدی است و مسئولان و مردم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اساس و تحول در جامعه بر پایه قرآن است افزود: اگر بخواهیم فعالیت های فرهنگی را در جامعه استوار کنیم باید به فعالیت های قرآنی توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افزود: ساختار قرآن به گونه‌ای است که از همان بدو نزول تا زمان پایان حیات بشری پاسخگوی تمام سوالات و شبهات افراد و محققان در حوزه‌های مختلف است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امروزه قرآن عامل تغییرات اساسی در بخش های مختلف جامعه است که اهمیت کار قرآنی را در سطح جامعه چندین برابر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: اگر بخواهیم هویت ایرانی را استوار نگه داریم، باید فعالیت های قرآنی را در سطح کشور گسترش دهیم زیرا این قرآن است که باعث تحولات فرهنگی در سطح جامعه می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر قرآن‌پژوهان مسلمان حتی محققان غربی غیرمسلمان که سال‌های متمادی در زمینه قرآن تحقیق و بررسی و مطالعه کرده‌اند نیز به این واقعیت که قرآن گنجینه نهان و پنهان تمام علوم و و حوادث حال و آینده است پی برده‌اند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: قرآن کتابی است که عقلانیت را بر سر راه بشر قرار داده است بنابراین توجه ویژه به فعالیت های قرآنی موجب می شود افق های روشن در مسیر راه کشور قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه قرآن رشددهنده افراد، است، تاکید کرد: باید قرآن در جان و روح همه مردم ساری و جاری باشد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات