۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۳۸۸۲۵
عامری مطرح کرد؛

نقش امنیت‌ساز سردار سلیمانی در سطح ملی و فراملی

نقش امنیت‌ساز سردار سلیمانی در سطح ملی و فراملی
دبیرکل مجمع جهانی صلح گفت: غرب از منطقه غرب آسیا و کشورهای منفعل و ضعیف می‌خواهد تا به نفع رژیم صهیونیستی گام بردارند و می خواهد مبارزه اسلام با اسلام را ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، امروز یکشنبه در همایش تحلیلی بر نقش شهید سپهبد سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه‌ای و جهانی در باغ کتاب تهران گفت: غربی‌ها معتقدند که منطقه غرب آسیا باید بازمهندسی شود و قدرت‌های منطقه رو به تحلیل برود و با قدرت‌های ضعیف‌تری از کشورهای مسلمان منطقه روبرو باشند چون خواه ناخواه تاثیر اسلام را بر جهان خواهند دید.

وی افزود: از دید آنها باید منطقه غرب آسیا محیطی ناآرام و دچار آنارشی باشد تا منطقه را براساس چیزی که خود صلاح می‌دانند، بازمهندسی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی عنوان کرد: آنان با ورود داعش و ایجاد جنگ‌های نیابتی، خواستند جبهه اسلام و صهیونیسم را تغییر داده و مبارزه اسلام با اسلام ایجاد کنند تا هم به نفع اسراییل تمام شود و هم در منطقه ایجاد ناامنی کنند.

عامری اضافه کرد: بزرگان اهل سیاست در غرب این حرف‌ها را زدند و می‌گویند جهان اسلام را تخریب شده و تضعیف شده می‌خواستند نه کشورهای دارای امتیاز، اما جمهوری اسلامی همیشه تلاش می‌کرد در برابر توطئه‌ها ایستادگی کند تا شرایط ایران نوین اسلامی را شاهد باشیم. اما بین دو خواست در منطقه نبردی درگرفت که شهید سلیمانی در آن نقش‌آفرینی می‌کرد. 

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی ادامه داد: امروز جنگ شناختی گام نخست برای مقابله و رویایی است و سردار شهید سلیمانی با این شناخت توانست پیروز شود و راهبردها و طرح‌های مناسب را در مقابل دشمنان طراحی کند. گام دوم ایشان، تبلور و اراده کشورهای اسلامی را به نمایش گذاشت جایی که جهان اسلام آرام آرام شرایط مثبتی پیدا کرد و اراده ای برای مبارزه با رژیم صهیونیستی ایجاد شد. 

عامری درباره شخصیت شهید سلیمانی اظهار داشت: او را در کنار خود نداریم باید تلاش کنیم تا نقش ایشان را در جهان بیشتر بشناسیم و نقش ایشان را در صلح و ثبات منطقه، در مقابله با تروریسم در منطقه و نقش امنیت‌ساز او در سطح ملی و فراملی را واکاوی کنیم.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی به نمادی از مبارزه با استکبار تبدیل شده است همه باید او را بهتر بشناسند. این استقبال و تشییع حماسه‌گونه از سردار سلیمانی تصویری ایجاد کرده که برای هیچ انسانی در این ساحت قابل تصور نیست یعنی سلیمانی برای امنیت و عدالت بشر گام بزرگی برداشته است.

عامری با بیان اینکه نقش شهید سلیمانی را می‌توان در دو حوزه تاثیر بر دشمنان بشریت و تاثیر بر اسلام و مسلمین بررسی کرد، گفت: باید دید خاستگاه هر دو امروزه در جهان چگونه است.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، سردار سلیمانی ابهت‌پوشالی آمریکا را شکست ‌و شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه با همه قدرت از غرب، نشان دهنده افول آمریکا بود. آمریکا اراده کرد با کمک داعش در سوریه و عراق نقشه اسلام را بر هم بزند و شهید سلیمانی اراده کرد تا اراده دشمن محقق نشود. 

وی یادآور شد: داعش به تصویری از اسلام تبدیل می‌شد که شهید سلیمانی آن را از بین برد و با کمک مردم منطقه طرح‌های بزرگی در منطقه فراهم کرد و این باعث شد طرح‌های دشمن در هم بریزد. دشمن تصور می‌کرد کشورهای اسلامی و مردم مسلمان کشورهایی ضعیف، منفعل و سرکوب شده هستند که با کمک شهید سلیمانی این تصور شکست خورد. 

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی افزود: شهید سلیمانی از نیروهای متفرق اسلامی جبهه مقاومت ساخت و با جمع کردن سرمایه‌های کوچک، قدرت و سرمایه بزرگی ساخت که امروز می‌تواند مسیر قدرت اسلام را تضمین کند. اراده قوی وی توانست این سرمایه بزرگ را به کار بگیرد. در کنار این، همگرایی شکل داد که باعث ظهور اسلام بزرگ شد و همه اینها نیازمتد توجه جدی است.  

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات