۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۳۸۸۰۵
معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

خط و مشی سردار سلیمانی سبب امنیت منطقه و نابودی داعش شد

خط و مشی سردار سلیمانی سبب امنیت منطقه و نابودی داعش شد
پاک آیین با بیان اینکه خط و مشی سردار سلیمانی سبب امنیت منطقه و نابودی داعش شد، گفت: سردار سلیمانی مدافع تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن پاک آیین معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امروز پیش از ظهر در همایش تحلیلی بر نقش شهید سپهبد سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه ای و جهانی که از سوی مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، سردار سلیمانی را یک سیاستمدار و نظریه پرداز دانست و گفت: سردار سلیمانی امنیت جمهوری اسلامی ایران را در گرو امنیت منطقه می دانست.

وی افزود: سردار سلیمانی محترم دانستن حاکمیت ملی کشورها را ضامن امنیت منطقه و عدم دخالت های ظالمانه رژیم صهیونیستی و سوء استفاده استکبار جهانی بیان می کرد.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه آمریکا با دخالت در حاکمیت ملی سوریه خواستار تامین امنیت اسرائیل است، اظهار داشت: آمریکا بر خلاف نظر ملت سوریه در حاکمیت سوریه دخالت می کند و همین اقدام سبب ناامن شدن منطقه شده است.

پاک آیین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از حاکمیت ملی سوریه دفاع کرد، اظهار داشت: سردار سلیمانی با همین دفاع از حاکمیت سوریه توانست این کشور را تثبیت کند.

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی مدافع تمامیت ارضی کشورها بود، عنوان کرد: تجزیه کشورهای منطقه یکی از اهداف مهم آمریکا در منطقه است برای همین می خواهد کشور عراق به سه بخش تقسیم شود.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تجزیه طلبی را نقض اراضی کشورها خواند و گفت: سردار سلیمانی به شدت با این تفکر در عرصه سیاسی و دیپلماسی به مبارزه پرداخت تا اراضی کشورهای عراق و سوریه حفظ شود.

پاک آیین تشکیل محور مقاومت در منطقه را از اقدامات شایسته سردار سلیمانی برشمرد و اظهار داشت: اتحاد کشورهای منطقه و مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا از جمله فعالیت های سردار سلیمانی به شمار می رود.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری ادامه داد: کشورهایی که از توطئه و دشمنی مستکبران آسیب دیده بودند با هم متحد و محور مقاومت را ایجاد کردند همین اتحاد زمینه ساز امنیت منطقه شد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ضامن رشد و توسعه است، خاطرنشان کرد: صلح و اعتلای فرهنگی و رفاهی کشورهای منطقه با ایجاد امنیت محقق می شود؛ خط و مشی سردار سلیمانی سبب شد داعش در منطقه نابود شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات