۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۳۸۷۴۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و امنیت بخشید

انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و امنیت بخشید
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و امنیت بخشید، گفت: انقلاب اسلامی عنایت الهی به مردم ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، شب گذشته در مسجد جامع غدیرخم گفت: یکی از سنت های الهی، سنت نصرت کسانی است که از حق و حقیقت حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه پیروزی از آن جبهه حق است، ادامه داد: همه انبیای الهی دشمن داشتند؛ کسانی که منافعشان با پیامبران در تضاد بود در برابر رسولان الهی جبهه می گرفتند و با آنان دشمنی می ورزیدند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه باطل ماندنی نیست و این سنت الهی است، اظهار داشت: انسان در فراز و نشیب های زندگی باید حق را پیدا کند و در آن مسیر باقی بماند و نلغزد تا وارد ابدیت شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به ثقلین گره خورده است، ابراز کرد: در طول این 41 سال افراد بسیاری ریزش کردند و از قطار انقلاب پیاده شدند اما رویش های فراوانی هم داشت و شهدای نسل سومی بیانگر این رویش ها است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل با صبر و استقامت توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، ادامه داد: ملت ایران حق بودن کلام امام راحل را درک کردند برای همین شاه نتوانست ایشان را به شهادت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ادامه داد: صبر و شکیبایی انسان را به نتیجه و مقصد می رساند همین صفت سبب شد امام راحل در برابر شکنجه‌ها و تبعیدها شکیبایی کنند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قدرت امام راحل نشات گرفته از ایمان و باور بود، اظهار داشت: جوانان در کنار فعالیت های روزمره باید معارف دین را آموزش ببینند چرا که معارف دین تضمین کننده انقلاب است و با سرنوشت انسان گره خورده است.

وی افزود: بارها رهبر انقلاب فرمودند دشمنان با هجمه های فرهنگی درصدد گمراه کردن ملت هستند، انسان اگر باورهای خود را نسبت به معارف دین تقویت کند گرفتار دام فرهنگی دشمن نمی شود. انسان همیشه باید در صراط باقی بماند و در مواجهه با سختی ها از مسیر حق خارج نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و امنیت داد و این تکریم عنایت الهی بود. تا زمانی که مردم در مسیر حق متحد و نسبت به یکدیگر الفت داشته باشند خداوند آنان را پیروز می گرداند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات