۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۳۸۵۸۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

حضرت ام البنین مودب به آداب الهی بودند

حضرت ام البنین مودب به آداب الهی بودند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت ام البنین(س) مودب به آداب الهی بودند، گفت: فرزندان حضرت عباس(ع) چشمه جوشان ادب بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرری، گفت: انسان باید مودب به آداب الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان باید در برابر خداوند ادب داشته باشد، ابراز کرد: یکی از آن آداب این است که انسان هرگز نباید از خداوند شکایت کند و حضرت حق را هنگام گفتار و نیاز به نیکویی بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: انسان در همه لحظات عمر باید به خداوند توکل داشته باشد و به عنایات و الطاف الهی راضی باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان در برابر رسول الله(ص) نیز باید ادب داشته باشد، اظهار داشت: خداوند متعال خطاب به پیامبراکرم(ص) می فرماید: ما چهار نعمت عظیم به تو عنایت کردیم که یکی از آنان خلق عظیم بود و دیگری شامل کتاب عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم می شود که همگی نشان از جایگاه عظیم ایشان نزد خداوند دارد.

وی افزود: در آیات الهی آمده کسی حق ندارد جلوتر از پیامبراکرم(ص) راه برود، با صدای بلند حضرت را صدا کند، از پشت درب با ایشان سخن بگوید و با اسم کوچک نبی الهی را مورد خطاب قرار دهد؛ همه این توصیه ها نشان می دهد که انسان با ادب گذاشتن به پیامبراکرم(ص) مودب به آداب الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: امروز برخی افراد هستند ولایت بر فقیه دارند نه ولایت فقیه و می گویند آقا باید با ما همراه شود نه ما با ایشان، برای مثال زمانی که به آنها گفته می شود رهبر انقلاب راضی نیستند در مراسم ایام فاطمیه و یا محرم که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود شعار سیاسی دهید باز برای خودشان شعار سر می دهند.

استاد حوزه علمیه افزود: آتش به اختیار زمانی است که کارها به هم پیچیده شود نه اینکه انسان هر کاری را بدون توجه به قانون انجام دهد؛ انسان باید تابع قانون و نظم باشد.

وی ادب در برابر امام معصوم(ع) را از دیگر ویژگی های مودب شدن به آداب الهی برشمرد و گفت: ادب در برابر معصوم را باید از زیارت جامعه کبیره استخراج کرد کسانی که تابع اهل بیت(ع)  نیستند نمی توانند خودشان را شیعه بدانند؛ مهمترین دغدغه شیعه کسب رضایت از اولیای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین(س) مودب به آداب الهی بودند، عنوان کرد: ایشان فرزندانی تربیت کردند که در محضر امام معصوم(ع) بسیار مودب و ایثارگر بودند.

استاد حوزه علمیه درپایان با بیان اینکه حضرت ام البنین(س) مادر و همسر شهید بودند، خاطرنشان کرد: الگوی مادرانی که چند شهید تقدیم انقلاب کردند این بانوی بزرگوار است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات