۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۳۸۳۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسان صالح دارای قلبی سلیم است

انسان صالح دارای قلبی سلیم است
آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه انسان صالح دارای قلبی سلیم است، گفت: انسان هرگز نمی تواند بالاترین درجه محبت الهی را درک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی‌ ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز قبل از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان های صالح ویژگی های خاصی دارند که یکی از آنان داشتن قلب سلیم است.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های دیگر انسان صالح خوف و خشیت و دیگری محبت نسبت به پروردگار است؛ این خوف و محبت نه تنها با یکدیگر منافات ندارد بلکه هر دو ار لوازم معرفت حقیقی به شمار می روند.

آیت الله محمدی‌ ری‌شهری ادامه داد: کسانی که به حق تعالی معرفت حقیقی دارند او را دوست می دارند در عین حال از حق تعالی بیمناک نیز هستند؛ هر چه معرفت این افراد بیشتر می شود محبت و خشیت آنان افزایش می یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یکی از مصادیق انسان های صالح اهل بیت(ع) هستند به حدی که امام صادق(ع) می فرمایند: بارالها؛ ای صاحب کرامت و چلال قلب مرا از دوستی و بیمت لبریز کن.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: ماهیت محبت و خشیت نسبت به خداوند متعال شدت و ضعف دارد و انسان هرگز قادر نیست بالاترین مراتب آن را درک کند./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات