۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۳۸۸۲۶
آیت الله یزدی:

ولایت فقیه محور اصلی و مبنای فکری جهت تقویت و توسعه وحدت اسلامی است

ولایت فقیه محور اصلی و مبنای فکری جهت تقویت و توسعه وحدت اسلامی است
آیت الله یزدی گفت: تشکیل اتحادیه اسلامی می تواند به صورت فراسرزمینی، دین اسلام را برجهانیان عرضه کند و در این راه، نقش مدرسین حوزه های علمیه می تواند تعیین کننده باشد.

به  گزارش گروه سیاسی خبرگزری رسا، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون  آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله یزدی در این دیدار با تبریک دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی، به تشریح نقش مؤثر بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت و نقش «ولایت فقیه» را محور اصلی و مبنای فکری جهت تقویت و توسعه وحدت اسلامی عنوان کرد و افزود: وقتی تمامی مسلمین، دشمن مشترکی دارند، می توان با دین واحد اسلامی، به مبارزه با این دشمنان رفت و مرزهای جغرافیایی، مانع از این امر نخواهند شد.

رییس جامعه مدرسین با قدردانی از تلاش های انجام شده در دوران مسؤولیت حجت الاسلام شهریاری در «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی– نور» و «دستگاه قضائی»، ضمن آرزوی توفیقات بیشتر در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ایشان، عنوان کرد: تشکیل اتحادیه اسلامی می تواند به صورت فراسرزمینی، دین مبین اسلام را برجهانیان عرضه کند و در این راه، نقش مدرسین حوزه های علمیه می تواند تعیین کننده باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به راه اندازی اتحادیه اسلامی، تشکیل این نهاد را گامی به سوی تقویت و توسعه ی وحدت امت اسلامی برشمرد و با تبیین آرمان امام راحل (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر ضرورت اشاعه تفکرات فراجغرافیایی کشورهای مسلمان با مبنای «امت واحده اسلامی»، تأکید کرد.

وی با تشریح برخی از فعالیتهای صورت گرفته در طی دو دهه ی گذشته در مجموعه «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی – نور»، تأسیس این مرکز را که در سال 1369 و با ابتکار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صورت گرفت، گامی به سوی یکپارچه سازی فناورانه دستاوردهای علوم انسانی در کشورهای اسلامی بر شمرد.

معاون  آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با توضیح پیرامون ابداعات شکل گرفته در قالب «ابلاغ الکترونیک قضائی» با محوریت «عدالت الکترونیک»، این عرصه را نیز، میدانی برای اشاعه فرهنگ عدالت محوری اسلامی، توصیف کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ارائه برخی برنامه ها در ساختار جدید این مجمع، معماری نوین این نهاد انقلابی را براساس منویات امام خامنه ای (مدظله العالی) خواند و گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز مانند مرکز نور، از ابتکارات رهبر معظم انقلاب می باشد که همزمان با تأسیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی - نور، ایجاد شد و با تدابیر داهیانه ولی امر مسلمین جهان، تحولات گسترده ای را در پیش خواهد داشت.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در حوزه های علمیه، نقش حضرت آیت الله یزدی بعنوان رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تأثیرگذار عنوان کرد و خواستار تداوم این تعاملات و اهتمام مدبرانه سطح نخبگانی و مدرسین حوزه در تقویت و توسعه «وحدت امت اسلامی» شد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات