۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۳۸۸۷۴
حجت الاسلام بهرام پور مطرح کرد؛

حوزه علمیه خوزستان و تربیت طلبه انقلابی بصیر

حوزه علمیه خوزستان و تربیت طلبه انقلابی بصیر
جحت الاسلام بهرام پور با اشاره به اینکه جذب حوزه‌های استان از مساجد است، گفت: طلاب جذب شده همگی بابصیرت، انقلابی، تکلیف گرا و پیرو ولایت و فرمایشات رهبری هستند.
حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه حوزه انقلابی باید برخوردار از شاخصه‌هایی همچون بصیرت، مردم گرایی، تکلیف گرایی، عملکرد صحیح و به موقع برای اثرگذاری در جامعه باشد، اظهار داشت: از آنجا که جذب حوزه‌های استان از مساجد است و در مساجد فعالیت‌های مثمرثمری در تربیت نسل جوان صورت می‌گیرد؛ بنابراین طلاب جذب شده همگی جوانانی بابصیرت، انقلابی، تکلیف گرا و پیرو ولایت و فرمایشات رهبری هستند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه اینکه طلاب خوزستانی با پیروی از فرمایشات رهبری حضوری ثابت و همیشگی در صحنه‌های مختلف دارند، عنوان داشت: در حوزه جریان تدوین فرمایشات رهبری سبب شده تا بسیاری از طلبه‌ها با عشق و علاقه فرمایشات معظم له را رصد کنند و همین طلاب در تربیت نسل آینده و انجام فعالیت‌های انقلابی نقش آفرینی می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طلاب خوزستانی افزون بر تحصیل علم در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری فعال دارند، خاطرنشان کرد: بیش از صد گروه جهادی در حوزه علمیه استان مشغول خدمت رسانی به مناطق محروم هستند و یک روز را برای محرومیت زدایی اختصاص می‌دهند در بحث سیل استان، زلزله کرمانشاه و سایر عرصه‌های امنیتی استان حضوری فعال دارند.

حجت الاسلام بهرام پور به تلاش طلاب حوزه‌های علمیه استان برای بسط امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: در وقت نیاز عازم سوریه و عراق برای دفاع از حرم شدند که در این باره ۹ شهید از مجموعه شهدای مدافع حرم استان، طلاب حوزه علمیه خوزستان هستند.

وی با اشاره به اینکه طلاب بسیاری به سوریه و عراق اعزام شدند، تصریح کرد: یگان‌های رزم استان از حضور طلاب حوزه بی بهره نیستند، حوزه علمیه استان از لحاظ علمی کارآیی پسندیده‌ای دارد و طلاب آن در میان بزرگان کشور مطرح هستند، در بحث اجتماعی نیز مردم از خدمات ارائه شده حوزه رضایت کاملی دارند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به سرمایه گذاری‌های بسیار دشمنان برای ضربه زدن به مسائل اعتقادی و فرهنگی بیان داشت: ۴۰۰ طلبه استان علی رغم مشکلات معیشتی، اما برای پایان بخشی به مباحث یمانی گری، وهابیت و باستان گرایی که تهدیدی فرهنگی برای استان محسوب می‌شوند، با روحیه انقلابی و تحمل مشکلات در روستا‌های استان و مناطق آسیب دیده حضور دارند تا از دین مردم پاسداری کنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات