۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۳۸۹۳۹
تولیت مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول:

تقوا با استمرار ایمان و عمل صالح محقق می شود

تقوا با استمرار ایمان و عمل صالح محقق می شود
حجت الاسلام دسمی با بیان اینکه تقوا با استمرار ایمان و عمل صالح محقق می شود، گفت: تقوا و اطاعت از خداوند انسان را عاقبت بخیر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دسمی تولیت مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(ص)، امروز در جلسه درس اخلاق که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم مومنان را به تقوای الهی دعوت می کند.

وی با اشاره به اینکه تقوا با استمرار ایمان و عمل صالح محقق می شود، ادامه داد: قرآن کریم در آیه 102 سوره آل عمران علاوه بر تقوا به استمرار آن نیز تاکید می کند.

حجت الاسلام دسمی با تاکید بر اینکه تقوا و اطاعت از خداوند انسان را عاقبت بخیر می کند، ابراز کرد: افراد زیادی در طول تاریخ در زمره خوبان قرار داشتند و مردم آنان را به خوبی یاد می کردند اما در آخر عاقبت بخیر نشدند.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(ص) ادامه داد: انسان باید تلاش کند عاقبت بخیر شود برای مثال شمر در رکاب امیرمومنان علی(ع) در جنگ صفین مبارزه کرد و شمشیر زد اما در کربلا به روی مبارک امام حسین(ع) شمشیر کشید و عاقبت بخیر نشد و در زمره اشقیا قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه انسان در همه لحظات باید تسلیم امر الهی باشد، عنوان کرد: حق و باطل دو جریان مستمر تاریخ بشر بوده است، کسانی می توانند مرز جبهه حق و باطل را تشخیص دهند که اهل تقوا و اطاعت از دستورات الهی باشند.

حجت الاسلام دسمی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص)، عنوان کرد: حضرت می فرمایند: تقوا شامل اطاعت از فرامین الهی، دائم الذکر بودن و شاکر بودن در همه حال تقوای می شود.

تولیت مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(ص) در پایان صبر و شکیبایی در ابتلائات را از شاخصه های متقین برشمرد و خاطرنشان کرد: انسان باتقوا در مواجهه با مصائب و مشکلات جزع و فزع نمی کند چون می داند بلاها باعث رشد و بالا بردن مومن می شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات