۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۳۸۹۶۶
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان:

ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه برای زکات فرهنگ سازی کنند

ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه برای زکات فرهنگ سازی کنند
حجت الاسلام سهراب زاده گفت: از ائمه جمعه درخواست می کنیم یکی از خطبه‌های نماز جمعه را به موضوع پرداخت زکات و کمک به نیازمندان اختصاص دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده ظهر امروز در جلسه مشترک شورای زکات شهرستان کاشان و ائمه جمعه شهرستان‌های شمال استان اصفهان، با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: شورای زکات شهرستان حرکت‌های جهادی خوبی را در آستانه شب عید برای کمک به محرومین جامعه انجام داده است.

وی افزود: ائمه جمعه شهر‌ها برای جمع آوری کمک به نیازمندان جامعه با همکاری شورای زکات شهرستان می‌توانند از تریبون نماز جمعه برای فرهنگ سازی و جمع آوری زکات نقش مهمی داشته باشند.

حجت الاسلام شهراب زاده گفت: جمع آوری زکات و کمک‌های مردمی با کمک ائمه جمعه، شورای زکات شهرستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای نیازمندان جامعه در آستانه سال نو نیاز به یک عزم جهادی دارد.

به گفته وی شهرستان کاشان در کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان نیز پیشتاز بوده است و کمک‌های شایان توجهی در این بخش‌ها داشته است.

وی افزود: برای کمک به نیازمندان در آستانه سال نو طرح‌های خوبی از سوی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ارائه شده است که در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها می‌تواند کمک‌های قابل ملاحظه‌ای برای نیازمندان جامعه به همراه داشته باشد.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان همچنین از مردم شهرستان کاشان درخواست کرد زکات مال خود را تا قبل از فرا رسیدن سال نو پرداخت کنند تا شورای زکات بتواند به موقع زکات جمع آوری شده را در اختیار فقرا قرار دهد.

حجت الاسلام سهراب زاده ادامه داد: در همین ارتباط، جلسات مشترکی با کشاورزان، دامداران، گلکاران و گلابگیران شهر‌ها و بخش‌های تابعه کاشان برگزار شده است.

به گفته وی در بخش صنایع و اصناف نیز اقدامات خوبی با همکاری فرمانداری ویژه کاشان، اداره صنعت و معدن و تجارت، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی انجام شده است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان همچنین از ائمه جمعه درخواست کرد یکی از خطبه‌های نماز جمعه را به موضوع پرداخت زکات و کمک به نیازمندان اختصاص بدهند.

به گفته وی در فصل برداشت محصولات کشاورزی به ویژه قبل از برداشت گل محمدی و گلابگیری در بخش‌های قمصر و نیاسر و برزک یک روز به عنوان روز زکات در کاشان نامگذاری شود و برای پرداخت زکات در این روز ازسوی ائمه جمعه فرهنگ سازی شود تا زکات این واجب فراموش شده احیاء شود.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: با وجود مشکلات اقتصادی با تبلیغات چهره به چهره، مردم منطقه کاشان از یک لیتر گلاب تا چندین گالن گلاب و از یک بوته گل محمدی تا صد‌ها کیلو گل محمدی را به عنوان زکات پرداخت کرده اند.

وی افزود: این کمک‌ها هرچند شاید ناچیز باشد اما همین مقدار سبب احیای فریضه واجب فراموش شده زکات در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام سهراب زاده با اشاره به اینکه شورا‌ها و ائمه جمعه و جماعات باید زمینه ورود شورای زکات به بخش‌ها و روستا‌ها را فراهم کنند، یادآور شد: شورای زکات در ۴۸ شهر و روستای کاشان تشکیل شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات